فرماندار:فعالیت دستگاههای اجرایی مشهد به صورت عادی در حال انجام است

مشهد-ایرنا- فرماندار مشهد گفت: فعالیت همه دستگاههای اجرایی و خدماتی در مشهد با وجود احساس پس زلزله های متوالی، طبق روال عادی و به صورت معمول جریان دارد البته لازم است مردم هوشیاری خود را حفظ کنند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محسن داوری روز شنبه در جمع خبرنگاران افزود: مرکز زمین لرزه های صبح امروز همه در کشور افغانستان بوده اما مردم مشهد و دیگر مناطق استان آنها را احساس کرده و مناطق یاد شده را تحت تاثیر قرار داده است.

وی با بیان این که شهروندان مشهد تحت تاثیر این واقعه طبیعی قرار گرفته اند ادامه داد: پس از وقوع زمین لرزه ستاد بحران شهرستان تشکیل جلسه داد و همه دستگاه های متولی در این خصوص آماده باش هستند.

فرماندار مشهد گفت: تاکنون هیچ گزارشی مبنی بر بروز خسارت مالی و تلفات جانی به واسطه زمین لرزه های یاد شده در سطح شهرستان مشهد گزارش نشده است.

داوری افزود: از همه شهروندان درخواست می شودضمن حفظ آرامش خود پس از وقوع زلزله، هوشیازی لازم را در صورت وقوع پس لرزه های دیگر حفظ کرده تا تصمیم مناسب در زمان زلزله را اتخاذ کنند.

به گزارش خبرنگاران ایرنا در خراسان رضوی، شدیدترین این زمین لرزه ها با قدرت ۶.۵ و ۶.۳ و ۵.۶ ریشتر در مشهد و به خصوص شهرستانهای خواف، تایباد و تربت حیدریه احساس و در برخی مناطق موجب نگرانی و سراسیمگی مردم شد.

نخستین زلزله امروز با قدرت ۶.۳ ریشتر در عمق هفت کیلومتری سطح زمین در شمال هرات، منطقه «قره‌باغ» افغانستان به وقوع پیوست و دومین زمین لرزه در ساعت ۱۰ و ۱۹ دقیقه و ۴۵ ثانیه به قدرت ۵.۶ ریشتر و در عمق ۲۰ کیلومتری زمین در منطقه «تیرپل» در شمال افغانستان رخ داد.

بنا به گزارش مرکز لرزه‌نگاری کشوری موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران، همچنین ساعت ۱۰ و ۲۵ دقیقه و یک ثانیه امروز، زمین لرزه سوم در منطقه "کوهستان" در شمال هرات به بزرگی ۴.۱ ریشتر و در عمق ۱۵ کیلومتری زمین ثبت شد و چهارمین زمین لرزه نیز با شدت ۶.۵ ریشتر در ساعت ۱۰ و ۴۲ دقیقه و ۵۳ ثانیه در عمق ۲۱ کیلومتری زمین در منطقه "گوریان" هرات به ثبت رسید.

این پس لرزه نیز مشهد و شهرستانهای شرقی استان خراسان رضوی را لرزاند، به طوری که در برخی از مناطق مردم سراسیمه به خیابانها آمدند.

کانون این زمین لرزه در فاصله ۲۸۱ کیلومتری شهر مشهد و ۴۰ کیلومتری شمال غربی شهر هرات افغانستان بود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha