استاندار همدان: زمینه افزایش درآمد روستاییان با ایجاد صنایع تبدیلی فراهم شود

همدان- ایرنا- استاندار همدان با صدور پیامی بمناسبت روز روستا و عشایر گفت: با ایجاد صنایع تبدیلی برای محصولات روستاییان باید زمینه‌های افزایش درآمدزایی این قشر بیش از پیش تقویت و هموار شود.

به گزارش روز شنبه ایرنا از روابط عمومی استانداری همدان، در پیام علیرضا قاسمی‌فرزاد آمده است: روستا از دیرباز نماد زندگی و حیات بشری بوده و روستاییان همواره عامل نشاط، سرزندگی و حیات محسوب می‌شوند و در عین حال همگان عشایر را مظهر صلابت و تولید دانسته‌اند.

در بخشی از این پیام آمده است: استان همدان در کنار تمام قابلیت‌های منحصر به فرد خود، از ۳۶ درصد جمعیت روستایی برخوردار است که این میزان بالاتر از میانگین کشوری است.

استاندار همدان در این پیام می افزاید: جامعه عشایر و روستایی استان، مجموعه‌ای تلاشگر و قدرشناس‌اند که نقش تأثیرگذاری در تولیدات استان به خصوص در عرصه کشاورزی و دامپروری داشته و دارند و بی تردید، ایجاد منابع درآمدی، زمینه ماندگاری در روستاها را افزایش می‌دهد.

در ادامه پیام قاسمی فرزاد آمده است: با این حال، با توجه به سیاست‌های دولت مردمی و انقلابی ایران قوی با هدایت حضرت آیت‌الله دکتر سیدابراهیم رئیسی، استفاده از ظرفیت نخبگان در روستاها و توجه به توانمندی‌های عشایر نقش تأثیرگذاری در توسعه پایدار استان دارد.

این پیام می افزاید: در این مسیر، تلاش و همراهی دهیاران در روستاها به عنوان اولین حلقه واسط بین دولت و مردم، می‌تواند نقش مهمی در توسعه این کانون‌های اصلی تولید و ثروت‌آفرینی به خصوص در سال «مهار تورم و رشد تولید» داشته باشد.

استاندار همدان در این پیام ضمن عرض تبریک ۱۵ مهرماه روز ملی روستا و عشایر به جامعه روستاییان و عشایر کشور به ویژه دارالمؤمنین و دارالمجاهدین استان همدان، برای این جامعه تلاشگر و مخلص، از درگاه خداوند متعال سلامتی، پیروزی و موفقیت روزافزون در ظل توجهات حضرت ولی‌ عصر(عج) و اجرای منویات مقام معظم رهبری حضرت آیت‌الله العظمی امام خامنه‌ای(مدظله العالی) را مسالت کرده است.

هزار و ۴۵ روستا در استان همدان وجود دارد.

براساس آخرین آمارهای منتشر شده، جمعیت عشایری استان همدان ۱۳ هزار و ۸۸۰ نفر است که در قالب حدود سه هزار و ۹۰۰ خانوار در ۱۲ کانون عشایری سکونت دارند.

۱.۲ درصد از جمعیت عشایری کشور در استان همدان حضور دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha