۱۵ مهر ۱۴۰۲، ۱۵:۱۴
کد خبرنگار: 1014
کد خبر: 85250331
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

سرشماری زنبورستان های البرز آغاز شد

۱۵ مهر ۱۴۰۲، ۱۵:۱۴
کد خبر: 85250331
سرشماری زنبورستان های البرز آغاز شد

کرج - ایرنا - معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی استان البرز گفت: همزمان با سراسر کشور سرشماری زنبورستان های استان از امروز شنبه ۱۵ مهرماه آغاز شد.

«اصغر حیدری» در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: این سرشماری به منظور ساماندهی و ثبت مشخصات زنبورستان های استان البرز و زنبورستان های مهاجر از سایر استان ها از امروز آغاز و تا ۲۷ مهرماه جاری ادامه خواهد داشت.

وی با بیان اینکه در زمان حاضر بیش از ۷۵۰ زنبوردار در صنعت زنبورداری استان اشتغال دارند، اظهار کرد: اکنون بیش از ۷۴ هزار کندوی مدرن زنبور عسل در البرز وجود دارد و سالانه افزون بر ۴۶۵ تن عسل از کلنی‌های موجود استان برداشت می شود.

وی با بیان اینکه بیشترین زنبورستان های در شهرستان های طالقان و ساوجبلاغ مستقر هستند، گفت: در این استان تولید عسل به صورت سنتی وجود ندارد؛ سال گذشته ۵۵۰ تن عسل از کندوهای استان البرز برداشت شد.

حیدری بیشتر عسل تولیدی به سبب شرایط گیاهی منطقه دارای خاصیت دارویی دانست و افزود: برداشت محصولات جانبی از این کندوها در اولویت فعالیت زنبورداران استان می باشد.

وی یادآور شد: استان البرز به دلیل دارابودن ظرفیت های مناسب از جمله موقعیت جغرافیایی و شرایط آب و هوایی به ویژه پوشش گیاهی دامنه‌های جنوبی البرز از شرایط خوبی برای پرورش زنبور و تولید عسل و فرآورده های جانبی زنبور عسل برخوردار است.

وی گفت: زنبورهای عسل در فصل بهار از شکوفه های تمام درختان میوه شهدزا بهره برده ضمن اینکه در مراتع ساوجبلاغ و نظرآباد از شهد گیاهان دارویی همچون آویشن، بابونه، گون، یونجه، ذرت و خارمریم استفاده می کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha