مدارس شهرستان مرزی تایباد در صبح یکشنبه تعطیل شد

مشهد- ایرنا- معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرماندار تایباد گفت: درپی وقوع زلزله‌های پیاپی صبح امروز در هرات افغانستان که در شهرستان مرزی تایباد نیز احساس شد، کلیه مقاطع تحصیلی این شهرستان خراسان رضوی در نوبت صبح فردا - یکشنبه- تعطیل اعلام شد.

محمدرضا رضایی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به تعطیلی مدارس این شهرستان در روز جاری، افزود: باتوجه به اینکه احتمال می رود امشب برخی از خانواده‌های این شهرستان در پارک ها و اماکن عمومی حضور داشته باشند، تصمیم به تعطیلی مدارس برای فردا نیز گرفته شد.

وی ادامه داد: همچنین کمیته بحران تایباد مصوب کرد که ساعات کاری نانوایی های این شهر افزایش یابد.

وی اضافه کرد: درپی وقوع زلزله در کشور همسایه، پنج گروه چهار نفره از نیروهای امدادی جمعیت هلال احمر، به منظور ارزیابی و بررسی خسارت احتمالی به روستاهای مرزی همجوار با کشور افغانستان اعزام شدند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرماندار تایباد گفت: خوشبختانه تا لحظه مخابره این خبر هیچگونه خسارتی ناشی از وقوع زلزله در این شهرستان گزارش نشده است.

رضایی با بیان اینکه هم اکنون همه دستگاههای خدمات رسان این شهرستان در آمادگی کامل هستند، افزود: نشست کمیته بحران شهرستان تایباد با حضور دستگاههای خدمات رسان در محل فرمانداری این شهرستان برگزار شد.

وی ادامه داد: همه اماکن ورزشی سطح شهر و روستاهای تایباد برای اسکان اضطراری مردم آماده شده اند و تمامی تالارهای پذیرایی شهرستان امشب تعطیل اعلام شده است.

به گزارش خبرنگاران ایرنا، پیش و بعد از ظهر امروز چندین زلزله در منطقه هرات کشور افغانستان به وقوع پیوست که شدیدترین این زمین لرزه ها با قدرت ۶.۵ و ۶.۳ و ۵.۶ ریشتر در مشهد و به خصوص شهرستان های خواف، تایباد و تربت حیدریه نیز احساس و در برخی مناطق موجب نگرانی و سراسیمگی مردم شد.

نخستین زلزله امروز با قدرت ۶.۳ ریشتر در عمق هفت کیلومتری سطح زمین در شمال هرات در منطقه «قره‌باغ» به وقوع پیوست و دومین زمین لرزه در ساعت ۱۰ و ۱۹ دقیقه و ۴۵ ثانیه با قدرت ۵.۶ ریشتر و در عمق ۲۰ کیلومتری زمین در منطقه «تیرپل» در شمال افغانستان رخ داد.

بنا به گزارش مرکز لرزه‌نگاری کشوری موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران، همچنین ساعت ۱۰ و ۲۵ دقیقه و یک ثانیه امروز، زمین لرزه سوم در منطقه "کوهستان" در شمال هرات به بزرگی ۴.۱ ریشتر و در عمق ۱۵ کیلومتری زمین ثبت شد و چهارمین زمین لرزه نیز با شدت ۶.۵ ریشتر در ساعت ۱۰ و ۴۲ دقیقه و ۵۳ ثانیه در عمق ۲۱ کیلومتری زمین در منطقه "غوریان" هرات به ثبت رسید.

این زمین لرزه ها، مشهد و بسیاری از شهرستان های شرقی استان خراسان رضوی را لرزاند، به طوری که در برخی از مناطق مردم سراسیمه به خیابانها آمدند.

کانون اصلی این زمین لرزه ها در فاصله ۲۸۱ کیلومتری شهر مشهد و ۴۰ کیلومتری شمال غربی شهر هرات افغانستان بوده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha