۵۵۶ طرح عمرانی استان سمنان همزمان با روز ملی روستا و عشایر بهره‌برداری شد

سمنان- ایرنا- معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان گفت: ۵۵۶ طرح با اعتبار هشت هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال در روستاهای این استان به مناسبت روز ملی روستا و عشایر به بهره‌برداری رسید.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمد حمیدی روز شنبه در آیین افتتاح هفت طرح صفحه خورشیدی در شهرستان آرادان افزود: اولویت دولت توانمندسازی روستاییان و محرومیت‌زدایی است و این رویکرد با ارایه تسهیلات به روستاییان برای رونق روستانشینی و رفع نیازهای روستایی پیگیری می‌شود.

وی اضافه کرد: برای بهره‌برداری از هفت صفحه خورشیدی پنج کیلوواتی در شهرستان آرادان به سرمایه‌گذاری به ارزش ۹ میلیارد ریال انجام شد.

وی ادامه داد: قرارگاه محرومیت زدایی سپاه استان سمنان بازوی توانمند دولت در اجرای طرح‌های محرومیت زدایی است.

کمک ١۵۴ میلیارد ریالی به دهیاری‌ها

حمیدی تصریح کرد: نیمه نخست امسال بیش از ۱۵۴ میلیارد ریال از محل مالیات بر ارزش افزوده به حساب دهیاران استان برای توسعه روستاها پرداخت شد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان با بیان اینکه یک چهارم جمعیت استان روستایی محسوب می‌شوند و ۲۹۶ دهیار در روستاهای استان مشغول به فعالیت هستند، یادآور شد: دهیاران با شناخت نیازها و ارتباط گیری با قرارگاه محرومیت زدایی استان نسبت به رفع مشکلات اقدام کنند.

۵۵۶ طرح عمرانی استان سمنان همزمان با روز ملی روستا و عشایر بهره‌برداری شد

چشم‌انداز نصب ۸۰۰ صفحه خورشیدی پنج کیلوواتی در استان سمنان

جانشین قرارگاه سازندگی و محرومیت زدایی سپاه استان سمنان هم در آیین گفت: نصب ۸۰۰ صفحه خورشیدی تا پایان امسال در نقاط مختلف استان سمنان برنامه‌ریزی شد.

مهدی کاشفی افزود: قرارگاه اقتصاد مقاومتی نیز در حوزه ایجاد اشتغال جدید، تثبیت اشتغال موجود و رفع موانع تولید فعالیت دارد که یکی از مباحث ایجاد اشتغال های جدید بر پایه اقتصاد مقاومتی راه اندازی صفحه های خورشیدی در منازل مسکونی است.

وی اظهارداشت: بسیج سازندگی با ۲ قرارگاه سازندگی و محرومیت و اقتصاد مقاومتی در حوزه های مختلفی در استان مشغول فعالیت و خدمت رسانی است.

کاشفی تصریح کرد: قرارگاه سازندگی و محرومیت زدایی در حوزه‌های مختلف مانند عمرانی، بهداشتی و درمانی و کمک مومنانه و فعالیت خواهد داشت.

وی اضافه کرد: روستایی مظهر خوداتکایی و خودکفایی است و نقش این قشر از جامعه در عرصه های مختلف خدمت رسانی به نظام مقدس جمهوری اسلامی بی بدیل است.

جانشین قرارگاه سازندگی و محرومیت زدایی سپاه استان سمنان گفت: روستاییان و عشایر قشری شریف و پاسدار فرهنگ و تمدن ایرانی و استمراربخش زندگی اجتماعی ایرانیان هستند و نقش پررنگی در تولید و توسعه اقتصادی دارند.

۱۵ مهرماه از سوی شورای فرهنگ عمومی کشور و با هدف ارج نهادن به روستا و فرهنگ روستایی و عشایری، به نام روز روستا و عشایر نام‌گذاری شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha