دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی: موسسه رازی مظهر حکمت و علم در کشور است

کرج – ایرنا – دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی کشور با اشاره به دستاوردهای ارزنده علمی موسسه تحقیقات واکسن وسرم سازی رازی گفت: این مجموعه مظهر و نمونه حکمت و علم نافع در کشور است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین «عبدالحسین خسرونژاد» روز شنبه در حاشیه بازدید از موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی مستقر در حصارک کرج

افزود: دانش آموزان و دانشجویان باید با بازدید از این مجموعه با تحقیقات و تلاش های ۱۰۰ ساله محققان رازی آشنا شوند.

وی با تاکید بر اینکه نسل های بعدی نیز باید میراث دار این تحقیقات ارزشمند باشند، اظهار کرد: تحقیقات و آموزش در راستای نیازهای کشور است لذا به محققان و پژوهشگران مجموعه سازمان تحقیقات ، آموزش و ترویج کشاورزی و زیر مجموعه های آن تبریک و خداقوت می گویم.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی بر حفظ نام و یاد محققان رازی از ابتدا تاکنون تاکید کرد و گفت: بایستی نام این دانشمندان در کتب درسی زنده بماند ضمن اینکه در کشور موزه ای تاسیس شود تا با نصب سردیس و تندیس آن ها، فرزندانمان از دوران ابتدایی با این دانشمندان آشنا شوند.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی: موسسه رازی مظهر حکمت و علم در کشور است

وی با بیان اینکه شورای عالی انقلاب فرهنگی به غیر از تصویب سند امنیت غذایی می تواند سندهای جزیی تر و ماده واحده هایی را مصوب کند تا این مجموعه توسعه بیشتری پیدا کند، افزود: موانع فعالیت این موسسه بایستی برطرف شود زیرا مجموعه ای میان رشته ای است که هم با محیط زیست، وزارت علوم و وزارت بهداشت در ارتباط است.

خسرونژاد تاکید کرد: وظیفه شورای عالی انقلاب فرهنگی تسهیل گری و بازتوزیع است و مسیر فرایند سیاستگذاری و تسهیل گری حکمرانی این مجموع را شورا دنبال کند.

وی به برنامه هفتم توسعه نیز اشاره کرد و گفت: این برنامه در حال بازنگری است و اگر سازمان تات و موسسه رازی با کمبود اعتبارات مواجه هستند هر چه سریع تر اقدام کنند و وظیفه تامین و ابلاغ اعتبارات با سازمان برنامه و بودجه است تا حمایت های لازم را در اجرا، اختیارات و امکانات بیشتر به تات بدهد.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی کشور با بیان اینکه نباید تنها به بودجه ورودی موسسه رازی نگاه انداخت، افزود: باید به خروجی این موسسه توجه داشت که خروجی و دستاوردهای این موسسه هزاران برابر بودجه ای است که وارد آن می شود.

وی تصریح کرد: اگر این مجموعه از سوی نظام و دولت حمایت و پشتیبانی نشود باید هزینه های کلانی برای تامین نیازهای دارویی پرداخت کرد.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی: موسسه رازی مظهر حکمت و علم در کشور است

خسرونژاد به تدوین آیین نامه ارتقای اختصاصی توسط سازمان تات اشاره کرد و گفت: اگر این آیین نامه مصوب شود در کنار کار پژوهشی کار مهارتی و کارآمدی مقالات پژوهشی در آن لحاظ شده که درآمد و تولید در این بخش بیشتر از هزینه ها خواهد بود.

دبیرشورای عالی انقلاب فرهنگی با حضور در موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی از مجموعه موزه این موسسه و بخش جانوران سمی رازی بازدید کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha