درآمد موقوفات آذربایجان‌غربی به ۴۷۰ میلیارد ریال رسید

مهاباد - ایرنا - مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌غربی گفت: در نیمه نخست امسال ۴۷۰ میلیارد ریال از موقوفات استان جمع آوری و صرف نیت واقفان شده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام ناصر جوانبخت روز شنبه در همایش یاوران وقف در مهاباد افزود: امسال ۳۶۵ بسته مورد نیاز برای تحصیل دانش آموزان بی بضاعت از محل موقوفات توزیع شده است.

وی اضافه کرد: سال گذشته در مجموع ۵۰۰ بسته نوشت افزار در کنار ۲ هزار و ۵۰۰ بسته معیشتی شامل مایحتاج زندگی روزمره بین خانوارهای کم بضاعت تقسیم شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی بیان کرد: تمام هزینه های این سازمان براساس نیات وافقان بوده و امکان هزینه کرد در خارج از وقف های ثبت شده امکان پذیر نیست.

حجت الاسلام جوانبخت با اشاره به نقش عالمان و مبلغان دینی در توسعه و گسترش سنت حسنه وقف گفت: ترویج فرهنگ وقف در جامعه ضروری بوده و باید این فرهنگ متعالی، همگانی شود.

درآمد موقوفات آذربایجان‌غربی به ۴۷۰ میلیارد ریال رسید

فرماندار ویژه مهاباد نیز در این جلسه با تاکید بر ترویج فرهنگ وقف در جامعه گفت: اطلاع رسانی و آگاه سازی نسبت به نحوه هزینه کرد درآمد وقف و تاثیر آن در جامعه به ترویج فرهنگ وقف کمک خواهد کرد.

حسن عباسی با بیان اینکه وقف، احسان ماندگار و صدقه جاری است، اضافه کرد: اماکن موقوفه باید با قیمت های واقعی و همچنین به افراد واجد شرایط اجاره داده شده و درآمد حاصل از آن نیز براساس نیات وقفان هزینه شود.

وی با اشاره به اینکه برخی از موقوفات نیاز به بازسازی و تعمیر دارند، اظهار کرد: باید همه تلاش کنند تا این سنت حسنه در جامعه گسترش یابد.

عباسی احداث یک مسجد جامع بزرگ را جزء نیازهای مهاباد دانست و گفت: قدردانی از واقفان و استفاده از اسامی آنها در اماکن موقوفه نیز می تواند به فرهنگ وقف و اشاعه آن تاثیر مستقیم داشته باشد.

به گزارش ایرنا آذربایجان‌غربی دارای ۶ هزار و ۸۴۹ موقوفه با ۴۳ هزار و ۵۳۸ رقبه است که از این تعداد ۳۶ هزار و ۸۶۸ رقبه متصرفی و با مدیریت اوقاف و چهارهزار و ۴۴۸ رقبه غیر متصرفی و با مدیریت واقفان یا نمایندگان آنان هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha