اتصال ۲۰۰ روستای لرستان به اینترنت در حال انجام است

خرم آباد - ایرنا - مدیر مخابرات منطقه لرستان گفت: ۲۰۰ روستای بالای ۲۰ خانوار استان دارای ضعف و یا فاقد پوشش اینترنت هستند و تا پایان امسال به اپراتور همراه اول و این خدمت متصل می شوند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، "نبی اله شمسی فر" روز شنبه در بازدید از خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) استان لرستان اظهار کرد: برای اتصال این روستاها و مناطق جاده ای بیش از ۱۰۰ سایت همراه اول باید تا پایان امسال ایجاد شود که برای این سایت ها حدود چهار هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

وی با اشاره اینکه شماره های ۱۱۸ و ۲۰۲۰ از سامانه های گویای مخابرات کشور هستند، افزود: لرستان تا ماه گذشته، در خصوص مشترکان این سامانه ها، جوابگوی استان های غرب کشور بوده است که از ماه آینده جوابگوی مشترکان تمامی کشور خواهد بود.

شمسی فر درخصوص اتصال مناطق گردشگری استان به چتر وای فای ( اینترنت ثابت) تصریح کرد: بخش عمده ای از مناطق گردشگری عمومی، تفریحی ، گردشگری و دانشگاهی شهری به این امکان مجهز شده تا افرادی که از هر نقطه کشور به این مناطق مراجعه می کنند بتوانند با نام کاربری و رمز سرویس وای فای ثابت خود به اینترنت متصل شوند.

وی افزود: این سرویس در قلعه فلک الافلاک، پارک کیو ، پارک زیباکنار، هتل رنگین کمان، پاساژ لوتوس، دانشگاه علمی کاربردی جهاد دانشگاهی، دانشگاه آزاد اسلامی خرم آباد (کمالوند)، دانشگاه علوم پزشکی لرستان (کمالوند)، پایانه مسافربری برون استانی خرم آباد، دانشگاه آزاد الیگودرز، میدان آیت الله بروجردی ودانشگاه آزاد بروجرد و دانشگاه آزاد دورود راه اندازی شده و مورد بهره برداری قرار گرفته است.

اتصال ۲۰۰ روستای لرستان به اینترنت در حال انجام است

شمسی فر بیان کرد: در حال حاضر گردشگران ۶ استان تهران، لرستان، خراسان رضوی(محدوده حرم رضوی)، آذربایجان شرقی، اصفهان و فارس می توانند در صورت مراجعه به مناطق گردشگری تحت پوشش وای فای از این سرویس بهره مند شوند.

"حسن کهزادیان" سرپرست خبرگزاری جمهوری اسلامی استان لرستان نیز در این دیدار اظهار کرد: مهمترین رسالت رسانه‌ها در شرایط کنونی کشور جهاد تبیین می باشد که خبرگزاری جمهوری اسلامی در این زمینه کارنامه قابل قبولی داشته و دوشادوش دستگاه های دولتی در انعکاس اقدامات صورت گرفته دولت برای ایجاد امیدافزایی گام های برداشته است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha