جمهوری اسلامی ایران نماد واقعی مردم‌سالاری دینی است

ایلام - ایرنا- عضو هیئت علمی دانشگاه و پژوهشگر تاریخ اسلام با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران نماد واقعی مردم‌سالاری دینی است، نقش دانشگاه‌ها در رسیدن به تمدن‌سازی نوین اسلامی و تبیین دستاودرهای انقلاب اسلامی تعیین‌کننده است.

به گزارش ایرنا، "حشمت اله قنبری" روز شنبه در نشست تخصصی جهاد تبیین و نقش دانشگاه‌ها در شکل‌گیری تمدن نوین اسلامی در دانشگاه ایلام، اظهار کرد: دانشگاه بخشی از نظام تعلیم و تربیت هر کشوری است و نقش دانشگاه در رسیدن به تمدن‌سازی نوین اسلامی، یک نقش بسیار تعیین کننده است.

وی با بیان اینکه جامعه برای رسیدن به تمدن نوین اسلامی نیازمند جهاد تبیین است، یادآور شد: دانشگاهیان رسالت خطیری در این عرصه دارند که موثر و اثرگذار است.

قنبری افزود: اساساً انقلاب اسلامی برای این شکل گرفت که تمدن جدیدی را رقم بزند و زمینه‌ای برای رشد و کمال انسان‌ها فراهم کند.

پژوهشگر برجسته تاریخ اسلام یادآور شد: بر همین اساس و در سال ۵۷ یک نهضت به انقلاب تبدیل شد که در راستای مبارزه با ظلم و ذلت و دست‌نشاندگی بود، مهمترین دستاورد انقلاب این بود که کشور از این ننگ نجات پیدا کرد و نسلی تربیت شد که همه معادله‌ چهار دهه اخیر را بر هم‌زده است.

جمهوری اسلامی ایران نماد واقعی مردم‌سالاری دینی است

وی بیان کرد: از همان زمان که انقلاب اسلامی پیروز شد نظام سلطه از هیچ برنامه‌ای برای سرنگونی انقلاب دریغ نکرد و از همان روزهای اول انقلاب، کشور در تحریم بود، اما به تدریج مردم اختیار کشور را در دست گرفتند و تا به امروز این انقلاب با هدایت‌های رهبر فرزانه انقلاب مسیر خود را طی کرده است، امروز جمهوری اسلامی ایران نماد واقعی مردم‌سالاری دینی است.

قنبری اضافه کرد: دشمن، امروز به دنبال پمپاژ ناامیدی و یأس در جامعه است و علیرغم دست برتر جمهوری اسلامی ایران در حوزه‌های مختلف دفاعی و موشکی و هسته ای و پزشکی، اما نیازمند تبیین دستاوردها هستیم.

وی بیان کرد: نظام سلطه امروز در برابر ایران اسلامی به بن بست رسیده بطوریکه هیچ کدام از نقشه‌های آنان علیه ملت ایران عملیاتی نمی‌شود.

به گزارش ایرنا، این نشست تخصصی، با حضور "بهرام‌نیا" استاندار ایلام، "جمالی‌نژاد" معاون عمرانی وزیر کشور، معاونین استاندار، مدیران استانی و جمعی از دانشجویان و اعضای هیئت علمی دانشگاه ایلام در سالن فرزانگان این دانشگاه برگزار شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha