۱۵ مهر ۱۴۰۲، ۱۶:۵۵
کد خبرنگار: 2011
کد خبر: 85250525
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

عملیات «طوفان الاقصی» و شکست دیوار اطلاعاتی-امنیتی اسرائیل

تهران- ایرنا- رژیم صهیونیستی که در ماه‌های اخیر با بحران‌های متعدد و پیچیده‌ای از قبیل بحران سیاسی داخلی و اعتراضات گسترده به اصلاحات قضایی نتانیاهو مواجه بود، اینک با حمله نظامی غافلگیرانه مقاومت برای بقا به تکاپو افتاده‌است؛ عملیاتی که از شکست شبکه‌ اطلاعاتی و امنیتی رژیم نشان دارد.

هر روز خبر تازه‌ای درباره وضعیت رو به وخامت رژیم صهیونیستی در تیتر رسانه‌های جهان قرار می‌گیرد. این بار فرود آمدن هزاران موشک بر سر صهیونیست‌ها در سرزمین اشغالی و همزمان ورود رزمندگان حماس از آسمان و زمین به فلسطین اشغالی، در مرکز توجه جهانیان قرار گرفته‌است.

این عملیات غافلگیرکننده از سوی «محمد الضیف» فرمانده گردان های قسام «طوفان الاقصی» نام گرفته است؛ عملیاتی چندوجهی و سریع که تنها در ۲۰ دقیقه نقاط مختلف سرزمین‌های اشغالی را با بیش از ۵ هزار موشک هدف قرار داد. همچنین پهپادهای مقاومت نیز چندین موضع صهیونیست‌ها را هدف قرار دادند.

عزم جزم مقاومت در این عملیات را می‌توان در پیام صوتی که فرمانده گردان‌های قسام نیم ساعت پس از آغاز نبرد منتشر کرد، آشکارا دید؛ پیامی که نشان می‌دهد حماس و دیگر گروه‌های مقاومت به پایان اشغالگری چشم دوخته و تمام توان خود را برای رهایی فلسطین به کمک متحدان خود به کار بسته‌اند.

الضیف در بخشی از این پیام صوتی خود اظهار کرده‌است: «از امروز به بعد، همکاری امنیتی (تشکیلات خودگردان) با دشمن صهیونیستی پایان می‌یابد. امروز ملت دوباره در مسیر خیزش، مقاومت و بازگشت قرار می‌گیرد. از ساکنان قدس می‌خواهیم علیه دشمن اشغالگر به پا خیزند. برادرانمان در مقاومت اسلامی در لبنان، عراق، سوریه و یمن را به یاری مقاومت در فلسطین فرامی‌خوانیم. زمان آن رسیده تا مقاومتی عربی متحد و یکپارچه شود. از همه دعوت می‌کنیم به سمت فلسطین رخت ببندند. زمان پایان اشغالگری فرا رسیده است. از امت اسلامی و عربی می‌خواهیم به سمت مرزهای فلسطین حرکت کنند.»

سخنان الضیف به خوبی نشان می‌دهد که دوران جدیدی آغاز شده و مقاومت به دنبال ضربه‌های اساسی به رژیم صهیوینستی است؛ ضربه‌هایی که با رعایت اصل غافلگیری و برنامه‌ریزی کارشناسانه حماس برای زمان حمله بسیار شدید و موثر به نظر می‌رسد.

حمله زمانی رخ داد که بسیاری از اسرائیلی‌ها در حال گذراندن آخرین روز تعطیلات «سوکوت» بودند که یکی از جشن‌های یهودیان است. با عملیات نفوذی نیروهای حماس، ساکنان مناطق نزدیک نوار غزه و کسانی که برای تعطیلات به آنجا رفته بودند، ناگهان خود را در موقعیتی کابوس‌وار یافتند.

همچنین تصاویر کانال ۱۲ تلویزیون اسرائیل ساکنان وحشت‌زده‌ای را نشان می‌دهد که از داخل خانه‌هایشان التماس می‌کنند سربازان ارتش برای نجات آنها اعزام شوند. بسیاری از چندین هزار نفری که در مهمانی‌ها و جشن‌های فضای باز در جنوب اسرائیل شرکت کرده بودند، منتظرند که نجات‌شان دهند.

کشته شدن سربازان مرزی، عبور رزمندگان فلسطینی از حریم زمینی و هوایی مرزها، غنمیت گرفته شدن ماشین و حتی تانک‌های اسرائیلی در پاسگاه‌ها، فرار صهیونیست ها با لباس شخصی، به دست گرفتن گذرگاه‌ها و حداقل سه شهرک در عرض ۵ ساعت همگی نشان از رعایت اصل غافلگیری و شُوکه شدن صهیونیست‌ها دارد.

از نگاه استراتژیست‌های نظامی، فرود آمدن نیروهای حماس با گلایدر از هوا در شهرک‌های نزدیک مرز غزه و همزمان ورود زمینی نیروها با موتور سیکلت‌ به این مناطق، عملیاتی نیست که ظرف یک شب یا حتی چند هفته طرح‌ریزی شده باشد.

حملات غافلگیر کننده امروز، دولت نتانیاهو را در برابر یک شکست اطلاعاتی و امنیتی قرار می‌دهد؛ به گونه‌ای که در روزها و ساعات گذشته هیج نشانه‌ای از سران رژیم دال بر پیش‌بینی چنین حمله‌ای و به تبع آن آمادگی لازم برای مقابله با آن وجود نداشته‌است.

این در حالی است که در گذشته در چنین مواقعی، معمولاً ارتش رژیم قبل از حملات فلسطینی، هشدارهای لازم را به شهرک‌های پیرامونی نوار غزه می‌داد اما این بار چنین اتفاقی نیفتاد و حتی گنبد آهنین هم مثل دفعات قبل عمل نکرد.

حال کابینه نتانیاهو و شبکه جاسوسی رژیم صهیونیستی (موساد) که همواره با پروپاگاندا و تبلیغات فراوان، سعی در القای برخورداری از زبده‌ترین جاسوسان و پیشرفته‌ترین سرویس‌های اطلاعاتی را داشتند باید پاسخگو باشند که چرا عملیات طوفان الاقصی با این گستره و عظمت از نگاه آنان دور مانده‌است؟

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha