استاندار کرمان: سرمایه‌گذاری در استان را پیچیده نکنیم

کرمان - ایرنا - استاندار کرمان با بیان اینکه برخی سرمایه گذاران از دستگاه‌های اجرایی گلایه دارند گفت: گاه مشاهده شده در حالی که سرمایه‌گذار را قانع می‌کنیم و مدیران هم پای کار هستنداما کارشناس یک دستگاه کار را پیچیده و سرمایه‌گذار را معطل می‌کند.

به گزارش ایرنا، محمدمهدی فداکار روز شنبه در نشست شورای اداری استان کرمان افزود: سرمایه گذاری که تسهیلات نمی خواهد و فقط به مجوز نیاز دارد، کارش به موقع انجام نمی شود و کوتاهی در آماده کردن مقدمات سرمایه گذاری پذیرفته نیست.
وی با بیان اینکه یکی از سیاست های اساسی دولت استفاده از ظرفیت های مردمی در کارها از تصمیم سازی تا اجراست تصریح کرد: از ابتدای کار در استان کرمان حلقه های مردمی در گروه های مختلف شکل گرفت و سعی کردیم از ذهن و فکر مردم در کارهای اجرایی استفاده شود.
استاندار کرمان برگزاری جشنواره ملی نان و تشکیل شرکت اکتشافی معدنی توسط گروهی از جوانان را از فعالیت های حوزه مردمی سازی دولت در این استان دانست و ادامه داد: بسیاری از کارها در حاشیه شهر توسط گروه‌ های مردمی در حال انجام است و فرمانداران نیز در شهرستان ها در حال استفاده از ظرفیت‌های گروه‌های مردمی هستند.
فداکار بیان کرد: حضور در بین مردم ضرورت دارد و برکاتی خواهد داشت؛ شنیدن حرف مردم بسیار مهم و مشکل ما گاهی این است که حرف های مردم را نمی شنویم.
وی تصریح کرد: دولت ظرفیت‌های محدودی دارد، اما با کمک و سازماندهی بخش خصوصی می‌توان کارهای بزرگی انجام داد و ما بخشی از کارها در حوزه پسته و فرش را از طریق بخش خصوصی انجام داده‌ایم.
استاندار کرمان همچنین اظهار داشت: همایش پیرغلامان امام حسین (ع) سال آینده در کرمان برگزار می شود و ستادی برای آن تشکیل خواهد شد تا ظرفیت های فرهنگی در رابطه با محرم معرفی شود.
وی بیان کرد: دستگاه های اجرایی جذب اعتبارات سفر رییس جمهوری و اعتبارات ملی را پیگیری کنند و اگر جایی با چالش مواجه شدند ما پیگیری می کنیم .
معاون امور عمرانی استانداری کرمان نیز گفت: نظام مقدس جمهوری اسلامی از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی با تشکیل جهاد سازندگی رسیدگی به روستاها و خدمات رسانی به مردم محروم خدمات رسانی را آغاز کرده و امروز دستگاه های زیادی به روستاها خدمت می کنتد.
سید مصطفی موسوی آیت اللهی با اشاره به خدمات رسانی به روستاها پس از پیروزی انقلاب اسلامی بیان کرد: استان کرمان در بخش مراکز بهداشتی رشد ۳۵۰ درصدی و خانه های بهداشت روستایی ۴۱۰ درصدی داشته است.
وی اظهار داشت: ۹۷ درصد روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان کرمان برق دار هستند و گازرسانی به ۶۰ درصد روستاها انجام شده است.
معاون امور عمرانی استانداری کرمان افزود: راه های روستایی این استان پس از پیروزی انقلاب ۶ هزار و ۷۰۰ درصد رشد داشته و ۹۵ درصد روستاها از طرح هادی روستایی برخوردار شده اند؛ ۶۰ درصد خانه های روستایی در برابر حوادث غیرمترقبه استحکام بخشی شده است.
وی بیان کرد: با تفاهم منعقد شده با قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) ۶۶۹ روستای استان کرمان با اعتبار ۱۱ هزار و ۶۵۰ میلیارد ریال آبرسانی می‌شوند که تاکنون بیش از ۳۰۰ روستا آبرسانی شده است.

موسوی ادامه داد: با اعتباری به میزان ۶۰ همت و کمک قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) طرح های استان کرمان در حوزه آبرسانی، مسکن محرومان و غیره اجرا می شود که کمک بزرگی در دولت سیزدهم برای آبادانی روستاهای استان کرمان محسوب می شود.
شورای اداری استان کرمان با حضور دستیار رییس جمهور در امور مردمی سازی دولت و نماینده ولی فقیه در استان و جمعی از مسئولان در سالن شهید مرتضوی استانداری کرمان برگزار شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha