مرزبانان گلستان ۱۲ میلیون نخ سیگار قاچاق کشف کرده‌اند

گرگان- ایرنا- فرمانده مرزبانی استان گلستان گفت: همکاران ما در رصد، پایش و کنترل مرزها، در یک سال گذشته تاکنون ۱۲ میلیون نخ سیگار قاچاق کشف و ضبط کردند.

سرهنگ احمدرضا حاتمی روز شنبه در حاشیه نشست صمیمی با مرزنشینان به مناسبت گرامیداشت هفته انتظامی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: در همین مدت پنج باند قاچاق در نوار ساحلی، دریایی به ویژه در شهرهای بندرترکمن، گمیشان و پایانه مرزی اینچه‌برون کشف و ضبط شدند.

وی بیان کرد: البته ما در استان گلستان قاچاق باندی و ترانزیتی سازمان‌یافته نداریم.

فرمانده مرزبانی استان گلستان تاکید کرد: مرزهای این استان امن‌ترین مرزهای کشور محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: این استان از مجموع ۱۴ شهرستان ۶ شهرستان مرزی شامل بندرگز، بندرترکمن، آق‌قلا، گمیشان، گنبدکاووس و مراوه‌تپه به مسافت ۴۵۸ کیلومتر دارد.

حاتمی تصریح کرد: از مجموع کل این مساحت، ۱۱۰ کیلومتر ساحلی و ۳۴۸ کیلومتر آن خشکی است.

وی اضافه کرد: مرزنشینان، مرزبانان واقعی هستند چراکه بدون مزد و منتی از گذشته تا امروز از مرزها مخلصانه حفاظت و حراست می‌کنند.

وی یادآور شد: در زمستان عشایر «کرمانچ» نیز به جمع عشایر و مرزنشینان ما ملحق می‌شوند و با صمیمیت، صفا و برادری کنار هم زندگی می‌کنند.

فرمانده مرزبانی گلستان گفت: ارتباط نیروی انتظامی و مرزبانی با مرزنشینان بسیار خوب است و به‌طوری که در ۱۴ پاسگاه مرزی این فرماندهی امورات قضایی مرزنشینان با جدیت پیگیری می‌شود.

حاتمی اظهار کرد: در حوزه آموزش و پرورش و مساجد اهل سنت مرزنشینان ارتباط صمیمانه‌ای داریم.

وی بیان کرد: مشکلات ساکنین این مناطق رصد و برای حل آنها با دستگاه‌های ذیربط رایزنی می‌کنیم.

فرمانده مرزبانی گلستان خاطرنشان کرد: اعتقاد داریم که مسائل و مشکلات مناطق مرزنشین باید با مشارکت خود آنها پیگیری و برطرف شود برای همین در مسائل اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی از خود مرزنشینان کمک می‌گیریم.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha