صعود ایران به رده هفتم با ۱۳ طلا، ۲۱ نقره و ۱۹ برنز +فیلم

هانگژو - ایرنا- کاروان ایران در پایان چهاردهمین روز بازی‌های آسیایی به ۴ مدال طلا،۳ نقره و یک برنز دست یافت تا با مجموع ۱۳ مدال طلا، ۲۱ نقره و ۱۹برنز و جمع ۵۳ مدال صعودی چهار پله‌ای در جدول توزیع مدال داشته و تا رده هفتم بالا بیاید.

به گزارش خبرنگار اعزامی ایرنا به هانگژو، چهاردهمین روز از نوزدهمین دوره بازی‌های آسیایی با کسب ۴ مدال خوش‌رنگ طلا، ۳ نقره و یک برنز برای ورزشکاران ایرانی همراه بود تا شاهد صعود کاروان ایران به رده هفتم جدول توزیع مدال‌ها باشیم.

در کشتی، امیرحسین زارع،‌ حسن یزدانی و یونس امامی طلایی شدند و مجتبی گلیج به مدال نقره رسید تا بازهم کشتی، چشم و چراغ ورزش ایران باشد.

در کاراته، فاطمه سعادتی برنزی شد و امیر مهدی‌زاده با شکست مقابل رقیب قراقستانی از کسب مدال بازماند. مهدی خدابخشی هم برابر نماینده ژاپن مغلوب شد و با توجه به شکست حریف ژاپنی در مرحله بعد، از دور مسابقات کنار رفت.

در سنگ‌نوردی، الناز رکابی به دلیل بارش باران و عدم برگزاری مرحله فینال با رتبه هفتم به کار خود پایان داد، در وزنه‌برداری نیز آیت شریفی با انصراف از دور رقابت‌ها کنار رفت و علی داوودی به مدال نقره دست یافت.

تیم ملی واترپلو پس از تساوی ۷بر۷ مقابل قزاقستان در ضربات پنالتی شکست خورد و به مدال نرسید، اما تیم ملی شطرنج ایران با پیروزی برابر کره‌جنوبی به مدال طلای تاریخی این بازی‌ها دست یافت.

در کبدی تیم ملی کشورمان در دیداری عجیب با نتیجه ۳۳ بر ۲۹ شکست خورد و به مدال نقره دست یافت. این دیدار حاشیه‌های بسیاری داشت و عملکرد بسیار ضعیف تیم داوری باعث شد وقفه‌ای ۸۰ دقیقه‌ای در بین رقابت دو تیم ایجاد شود. اکبرپور هم در جوجیتسو با نتیجه چهار بر صفر شکست خورد و از گردونه رقابت‌ها حذف شد.

فردا یکشنبه در روز پایانی بازی‌های آسیایی هانگژو، سارا بهمنیار ملی‌پوش تیم کاراته بانوان کشورمان به عنوان آخرین ورزشکار کاروان ایران روی تاتامی می‌رود.

تا این لحظه چین با ۲۰۰ طلا، ۱۱۱ نقره و ۷۱ برنز در صدر قرار داد و در رده نخست تنها و با اقتدار این بازی‌ها را به پایان می‌برد، بعد از میزبان ژاپن با ۵۱ طلا، ۶۶ نقره و ۶۹ برنز در جایگاه دوم است و کره‌جنوبی با ۴۲ طلا، ۵۹ نقره و ۸۹ برنز در جایگاه سوم است.کشورهای هند، ازبکستان و چین‌تایپه نیز بعد از کره در رده‌های چهارم تا ششم هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha