۱۵ مهر ۱۴۰۲، ۲۰:۰۲
کد خبرنگار: 2785
کد خبر: 85250698
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

توقیف خودرو بنز ۵۰ میلیاردی در زنجان

۱۵ مهر ۱۴۰۲، ۲۰:۰۲
کد خبر: 85250698
توقیف خودرو بنز ۵۰ میلیاردی در زنجان

زنجان-ایرنا- رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان زنجان از توقیف یک دستگاه خودرو سواری بنز سی ال اس گذر موقت فاقد مدارک به ارزش ۵۰ میلیارد ریال در زنجان خبر داد.

به گزارش ایرنا و به نقل از پایگاه خبری پلیس سرهنگ "حسین بدری" افزود: برابر اشراف اطلاعاتی پلیس، مبنی بر تردد یک دستگاه خودرو سواری بنز گذرموقت مظنون به قاچاق از محورهای مواصلاتی استان، مراتب به صورت ویژه در دستور کار عوامل دایره مبارزه با قاچاق کالا و ارز و اطلاعات عملیات پلیس امنیت اقتصادی استان زنجان قرار گرفت.

وی اضافه کرد: مامورین پس از هماهنگی قضایی در حین کنترل نامحسوس خودروهای عبوری در عوارضی اتوبان زنجان-تبریز خودروی اشاره شده را پس از رویت با علائم هشدار دهنده و دستور ایست متوقف کردند.

سرهنگ بدری ادامه داد: در بررسی اولیه صورت گرفته از خودرو سواری بنز سی ال اس مشخص شد این خودرو فاقد هرگونه مدارک و اعتبار لازم می‌باشد که در ادامه خودرو بنز سی ال اس گذر موقت فاقد مدارک، به مقر انتظامی دلالت و در این خصوص پرونده قضایی تشکیل و با دستور مقام قضایی خودروی مکشوفه نیز تحویل انبار سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی شد.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان با اشاره به اینکه کارشناسان، ارزش تقریبی خودرو مکشوفه را ۵۰ میلیارد ریال برآورد کرده‌اند، گفت: در این خصوص پرونده قضایی تشکیل و اقدامات قانونی در حال انجام است.

کشف ۱۶ میلیاردی داروی غیرمجاز

این مقام مسئول همچنین از کشف ۱۵۸ هزار و ۹۰۰ عدد داروی غیر مجاز به ارزش تقریبی ۱۶ میلیارد ریال در شهرستان خدابنده خبر داد و گفت: ماموران مبارزه با کالای قاچاق شهرستان خدابنده در راستای مبارزه با قاچاق کالا و ارز به یک دستگاه سواری پژو۴۰۵ مشکوک و آن را با اجرای طرح ایست و بازرسی در محور" بیجار - خدابنده " متوقف و مورد بازرسی قرار دادند.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان زنجان با بیان اینکه ارزش ریالی داروهای مکشوفه برابر اعلام کارشناسان ۱۶ میلیارد ریال برآورد شده است، گفت: متهم پس از تشکیل پرونده، جهت سیر مراحل قانونی به مرجع قضایی معرفی شد.

شهروندان مراقب کلاهبرداری به روش لینک‌های جعلی باشند

رئیس پلیس فتا انتظامی استان نیز گفت: برخی افراد کلاهبردار از ناآگاهی شهروندان استفاده کرده و با ارسال لینک‌های جعلی از جمله سود سهام عدالت و سامانه ابلاغ قضایی اقدام به کلاهبرداری می‌کنند.

سرهنگ سید "احمد موسوی" افزود:کلاهبرداران با ارسال لینک مبنی بر ابلاغیات قضائی و سود سهام عدالت با روش ترفند نصب لینک بر روی تلفن همراه کلاهبرداری را انجام می‌دهند.

وی ادامه داد: کلاهبرداران بعد از نصب لینک و فعال شدن آن بر روی گوشی همراه برای ارائه خدمات درخواست واریز می‌کنند و فرد را به یک درگاه جعلی منتقل و حساب را هک و پول را برداشت می‌کنند که بعد از هک شدن حساب فرد، کلاهبردار، تلفن همراه فرد را هک و به آن دسترسی پیدا می‌کند و از طریق آن این پیامک‌ها را ارسال می‌کند.

رئیس پلیس فتا انتظامی استان زنجان افزود: هموطنان توجه داشته باشند که هیچ سازمان، نهاد دولتی و اجرایی کشور از طریق شماره تلفن شخصی برای برقراری ارتباط با مخاطبان و یا ارسال ابلاغیه‌ها استفاده نمی‌کند و این پیامکها که از طریق شماره شخصی چه در پیام رسان‌های بومی و غیربومی و چه به صورت پیامک ارسال می‌شود کلاهبرداری است و شهروندان محترم این لینک را به هیچ عنوان کلیک نکنند.

این مسئول انتظامی ادامه داد: هک کردن آی‌دی افراد در پیام‌رسان‌ها و ارسال لینک‌های آلوده و همچنین تماس‌های تلفنی از دیگر راه‌های کلاهبرداری و اغوای شهروندان به بهانه ثبت نام برای سهام عدالت و نیز دریافت سود این سهام است.

موسوی افزود: کلاهبرداران با ثبت آگهی‌های صوری با قیمت پایین و وسوسه‌انگیز در سایت‌های خرید و فروش و با جلب اعتماد قربانیان خود آنان را فریب داده و درخواست واریز وجه به عنوان بیعانه برای رزرو اجناس می‌کنند.

وی اظهار کرد: شهروندان پس از واریز کردن وجه به حساب فرد آگهی‌دهنده، متوجه می‌شوند علاوه براینکه هیچ کالایی برایشان ارسال نمی‌شود، بلکه فروشنده دیگر به تماس تلفنی یا پیام‌هایش پاسخ نمی‌دهد و یا کالای بی‌کیفیت را برای خریداران ارسال می‌کنند.

رئیس پلیس فتا زنجان ادامه داد: کاربران هنگام خرید اینترنتی از پرداخت هرگونه وجهی تحت عنوان بیعانه یا هزینه نگهداشت محصول خودداری کرده و تا زمانی که جنس موردنظر را دریافت نکرده‌اند از پرداخت وجه کالا اجتناب کنند.

موسوی خاطر نشان کرد: شهروندان می‌توانند در صورت مواجهه با هر گونه موارد مشکوک یا مجرمانه در فضای مجازی، موضوع را بلافاصله با کارشناسان مرکز فوریت‌های سایبری پلیس فتا به شماره ۰۹۶۳۸۰ یا سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش گزارشات مردمی در میان بگذارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha