شهدای خلیج فارس وجهه آمریکا را در هم شکستند

بوشهر-ایرنا- مشاور عالی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: شهدای خلیج فارس با شجاعت و شهامت مثال زدنی خود وجهه و ابهت آمریکا را در هم شکستند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام حسین طائب شامگاه شنبه در همایش بزرگداشت سی و ششمین سالگرد شهادت شهدای عملیات نبرد مستقیم با آمریکا در آب‌های خلیج فارس و همچنین ۱۶ مهرماه روز نیروی دریایی سپاه در بوشهر با تبریک پیروزی مقاومت فلسطین در حمله‌های پیش‌دستانه علیه رژیم اشغالگر قدس اظهار کرد: پاسداران انقلاب اسلامی در منطقه دوم دریایی ابهت آمریکایی‌ها را شکستند آن هم در مقطعی که آمریکا قوی‌ترین نیروی دریایی را داشت.

وی بیان کرد: در این عملیات با حماسه سازی رزمندگان نیروی دریایی سپاه، ابهت بزرگ‌ترین نیروی دریایی که از تجهیزاتی همچون کشتی و بالگرد پیشرفته برخوردار بود، در خلیج فارس درهم شکسته و خدشه‌دار شد.

مشاور عالی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تصریح کرد: مطالعه وصیت‌نامه شهیدانی همچون نادر مهدوی جهاد تبیین برای امروز است. این شهید عزیز در دوران حیات خود به زیبایی عنوان کرد "دشمن اصلی ما آمریکا است و رژیم بعث عروسک و بازیچه آنها برای مقابله با ایران است."

وی با بیان اینکه باید آثار استقامت ملت ایران و خون شهدا در تقابل با استکبار جهانی و تصویری که این ایستادگی ایجاد کرده است، باید بررسی شود، اضافه کرد: بر اساس سند استراتژیک امنیت ملی آمریکا که برای سال ۲۰۳۰ است، هفت سال آینده سرنوشت آمریکا و جهان مشخص می‌شود و هندسه جهانی در این مدت تغییر می‌یابد.

طائب با یادآوری چالشهای پیش روی آمریکا عنوان کرد: امروز آمریکا با سه چالش بین المللی و ۶ چالش درونی روبرو است که این چالش‌ها طی هفت سال فرارو شرایطی دشوار برای آمریکا رقم می‌زند.

مشاور عالی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی افزود: آمریکا اعتقاد دارد که چین و روسیه به عنوان قدرت‌های نخست و دوم تا سال ۲۰۳۰ تهدیدی جدی برای آنها هستند و سومین تهدید آنها از دید خودشان برخی کشورهای دیگر هستند که در صدر آن‌ها ایران قرار دارد.

وی اظهار کرد: آمریکایی‌ها وقتی نتوانستند در مقابله با ایران در جریان اغتشاش‌ها کاری به پیش ببرند، پای میز مذاکره آمدند تا به زعم خود با دادن امتیازهایی به ایران اهداف خود را پیش ببرند.

طائب خاطرنشان کرد: توسعه منطقه با امنیت رخ می‌دهد ولی با این حال آمریکا در هیچ کشوری حضور امن نداشت و این رویکرد در کشورهای مختلفی مانند عراق و افغانستان قابل رصد است.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود اظهار کرد: عملیات امروز مقاومت فلسطین در اسرائیل پیش‌دستانه بود که نظم آنها را برهم زدند چراکه نیروهای مقاومت خوب می‌دانستند رژیم اشغالگر قدس برای بعد از تعطیلات قصد حمله به نوار غزه را دارد.

مشاور عالی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه ایران اسلامی مقتدرانه در حال پیشرفت و ایجاد بازدارندگی روزافزون است،گفت: امروز ایران با قدرت تمام دارایی‌های خود را آزاد کرده و نفت خود را می‎‌فروشد تا با توسعه زیرساخت‌ها و افزایش قدرت پول ملی، وضعیت اقتصادی و معیشتی مردم را بهبود بخشد. در مقابل روند فروپاشی رژیم اشغالگر قدس آغاز شده است.

وی گفت: در حالی که در جنگ نخست نفتکش‌ها دشمنان با تیر غیب گرفتار شدند و دست خود را به معنی تسلیم شدن بالا بردند با این وجود چند سال پیش دوباره تلاش کردند ایران را امتحان و مانع از صادرات نفت ایران شوند که باز هم راه به جایی نبردند.

طائب خاطرنشان کرد: امروز استکبار فهمیده است که زمان بزن در رو پایان رسیده است. وقتی کشتی ما با پرچم مقدس ایران اسلامی به ونزوئلا به عنوان حیات خلوت آمریکا رفت هیچکس جرات تعرض به آن را نداشت.

وی گفت: به فضل الهی ملت ما همواره نشان داده که علاوه بر جنگ سخت و نرم در جنگ ترکیبی نیز برابر دشمن ایستاده و به دشمن اجازه عرض اندام نخواهد داد.

شهدای نیروی دریایی سپاه به مردم آبرو دادند

همچنین در این مراسم فرمانده منطقه دوم نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: شهدای نبرد مستقیم با آمریکا در آب‌های خلیج فارس در سال ۱۳۶۶ به فرموده رهبر معظم انقلاب به مردم آبرو دادند و با شهامت و شجاعت خود آغاز افول آمریکا را در خلیج فارس رقم زدند.

سردار رمضان زیرایی اضافه کرد: رزمندگان نیروی دریایی سپاه در حماسه خود اثبات کردند که می توان با دیو درگیر شد و آن را به زانو درآورد.

وی با بیان اینکه رزمندگان حماسه خلیج فارس، در جنگ اراده‌ها نیز پیروز شدند، بیان کرد: شهید نادر مهدوی و همرزمان شجاعش با همان تجهیزات ابتدایی شیوه‌های نوینی در جنگ‌های دریایی ابداع کردند که هنوز برای ایران اسلامی راه‌گشا است.

فرمانده منطقه دوم نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تصریح کرد: امروز اراده برتر، اراده نظام مقدس جمهوری اسلامی است و دیگر زمانی که آمریکا اراده برتر منطقه بود، گذشته است.

زیرایی ادامه داد: در مقطعی شناورهای آمریکا پس از ورود به خلیج فارس با هر دستور کشورهای منطقه باید تابع آنان می‎‌شدند ولی امروز شرایط بسیار متفاوت شده است.

وی یادآورشد: اکنون شمار شناورهای فرامنطقه‌ای بالای ۳۴ فروند است و همچنان اراده و قدرت برتر در خلیج فارس و غرب آسیا با جمهوری اسلامی ایران است.

فرمانده منطقه دوم نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ادامه داد: موفقیت‌های ایران اسلامی در سایه تجربه هشت سال دفاع مقدس است و بدون شک در آینده بیشتر از تجربه دفاع مقدس استفاده خواهیم کرد.

به گزارش ایرنا در ۱۶ مهر ۱۳۶۶، نادر مهدوی با فرماندهی ۹ نفر از دریادلان نیروی دریایی سپاه به در نزدیکی جزیره فارسی به طور مستقیم با نیروهای آمریکایی که به آب‌های سرزمینی کشورمان تجاوز کرده بودند، جنگیدند که هفت نفر از آنان به نام‌های نادر مهدوی، بیژن گُرد، غلامحسین توسلی، نصرالله شفیعی، مجید مبارکی، خداداد آبسالان و مهدی محمدی‌ها به فیض شهادت نائل آمدند.

به پاس حماسه آفرینی این شهیدان، ۱۶ مهر در تقویم رسمی کشورمان روز نیروی دریایی سپاه نام گذاری شده است.

شهید نادر مهدوی در این عملیات به همراه سایر رزمندگان سپاه اسلام با استفاده از ۲ فروند قایق و ناوچه طارق به سمت جزیره فارسی حرکت کردند. آنها پس از رسیدن به جزیره فارسی صدای انفجار مهیب ناشی از انهدام رادار پایگاه فرماندهی توسط بالگردهای آمریکایی را شنیدند و لحظاتی بعد، سردار شهید مهدوی و همرزمانش یک فروند بالگرد کبری MS۶ متعلق به نیروهای آمریکایی را بالای سر خود دیدند.

شهید مهدوی بلافاصله نیروهای تحت امر خود را برای انجام عملیات مقابله به مثل فرا خواند، هنوز دقایقی از انهدام رادار فرماندهی نگذشته بود که قایق حامل شهید آبسالان و شهید نصرالله شفیعی نیز هدف اصابت موشک آمریکایی‌ها قرار گرفت. موشک دیگری نیز توسط دشمن به سمت اعضای ناو گروه شلیک شد که به هدف اصابت نکرد.

در شرایطی که بالگردهای آمریکایی به شدت به طرف ناوچه طارق تیراندازی می‌کردند، سردار شهید مهدوی و یارانش، تصمیم گرفتند بالگردها را هدف قرار دهند و پس از ۱۵ دقیقه درگیری شدید، با استفاده از یک فروند موشک استینگر، یکی از این بالگردها را ساقط کردند.

نادر مهدوی به اتفاق بیژن گرد هم به طرف بالگردهای آمریکایی در هوا شلیک می‌کردند و هم در پی گرفتن شهدا و زخمی‌ها از آب بودند که پس از ۲۰ دقیقه رزم جانانه زنده به چنگال دشمن افتادند.

شهید مهدوی بر عرشه ناو جنگی یو اس اس چندبار آماج شکنجه‌های وحشیانه دشمن قرار گرفت و سینه‌ اش با میخ های بلند آهنین سوراخ شد و مظلومانه به شهادت رسید.

پس از گذشت ۶ روز، پیکرهای مطهر شهدا و اسرا از مسقط پایتخت کشور عمان تحویل مقام های ایرانی و از مرز هوایی وارد فرودگاه مهرآباد تهران شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha