استاندار چهارمحال و بختیاری: زیرساخت‌های طرح نهضت ملی مسکن به‌موقع تامین شود

شهرکرد- ایرنا- استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: دستگاه‌های اجرایی و شرکت‌های خدمات‌رسان زیرساخت‌های مربوط به طرح نهضت ملی مسکن، خودمالکان، گروه‌های ساخت و مسکن روستایی استان را با اولویت آب‌رسانی به‌موقع تامین کنند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، غلامعلی حیدری شامگاه شنبه در شورای تامین مسکن چهارمحال و بختیاری تاکید کرد:‌ رییس‌جمهور شورای‌عالی مسکن را ماهانه تشکیل می‌دهد و ساخت مسکن را از اولویت‌های دولت سیزدهم قرار داده و در این مسیر ریل‌گذاری‌های مناسبی شده است.

وی افزود: در چهارمحال و بختیاری با اهتمام مسوولان دستگاه‌های اجرایی مرتبط اقدامات مناسبی برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن انجام شده امام تلاش جدی‌تر و سریع‌تر برای تکمیل و بهره‌برداری از این طرح در استان ضروری است.

استاندار چهار محال و بختیاری تصریح کرد:‌ بانک‌های عامل پرداخت تسهیلات طرح نهضت ملی مسکن، خودمالکان، گروه‌های ساخت و مسکن روستایی در استان را در اولویت قرار دهند و گزارش عملکرد خود را در نشست بعدی ارائه دهند.

وی با اشاره به ممنوعیت سپرده‌گذاری در بانک‌های عامل برای پرداخت تسهیلات طرح نهضت ملی مسکن، خودمالکان، گروه‌های ساخت و مسکن روستایی در استان یادآور شد:‌ بانک‌ها برای پرداخت این تسهیلات اهتمام ویژه داشته باشند و فرمانداران هم بر این موضوع نظارت کنند.

راه و شهرسازی و بانکهای عامل اختلافات آماری خود را رفع کنند

رییس شورای تامین مسکن چهارمحال و بختیاری همچنین گفت: ‌اداره‌کل راه و شهرسازی و بانک‌های عامل استان اختلاف‌های آماری خود را رفع و اطلاعات مورد نیاز را در سامانه طرح نهضت ملی مسکن وارد و ثبت کنند.

وی با تاکید بر لزوم روان‌سازی در فرایند پرداخت تسهیلات مرتبط با طرح نهضت ملی مسکن، خودمالکان، گروه‌های ساخت و مسکن روستایی در چهارمحال و بختیاری گفت:‌ سهم هر شهرستان از این تسهیلات مشخص شده و جذب ۱۰۰ درصدی آن ضروری است.

حیدری همچنین از مدیرکل راه و شهرسازی استان خواست گزارش پرداخت تسهیلات طرح نهضت ملی مسکن، خودمالکان، گروه‌های ساخت و مسکن روستایی در تمامی شهرستان‌های استان را تا نشست بعدی شورای تامین مسکن تهیه و ارائه کند.

وی تصریح کرد:‌ فرمانداران واگذاری زمین‌های ۵۰۰ متری به روستاییان را با هدف جلوگیری از مهاجرت به حاشیه شهرها و رونق ساخت و ساز در روستاها پیگیری کنند.

استاندار چهار محال و بختیاری همچنین از بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خواست نسبت به تامین زیرساخت‌های نهضت ملی مسکن در سریعترین زمان ممکن اقدام کند و زمین‌هایی را برای توسعه روستاها و رونق ساخت و ساز مسکن به روستاها الحاق کند.

حیدری همچنین گفت: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زمین‌های مورد نظر برای طرح جوانی جمعیت را تامین و به متقاضیان واجد شرایط واگذار کند.

وی گفت: صدور پروانه‌های ساختمانی برای طرح نهضت ملی مسکن در چهارمحال و بختیاری مطلوب است اما باید مشکلات و موانع احتمالی شناسایی، رفع و صدور این پروانه‌ها تسریع شود.

رییس شورای تامین مسکن چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: دستگاه‌های اجرایی و شرکت‌های خدمات‌رسان زیرساخت‌های مربوط به طرح نهضت ملی مسکن، خودمالکان، گروه‌های ساخت و مسکن روستایی استان را با اولویت آب‌رسانی به‌موقع تامین کنند.

مصوبات شورای تامین مسکن بومی سازی شود

حیدری خاطرنشان کرد: فرمانداران هم مصوبات شورای تامین مسکن استان را بومی‌سازی و در شهرستان‌های خود عملیاتی کنند.

استاندار چهار محال و بختیاری با اشاره به روند کُند اجرای بافت فرسوده در چهارمحال و بختیاری تصریح کرد:‌ فرمانداران و شهرداران استان بافت فرسوده را در طرح نهضت ملی مسکن قرار دهند تا اجرای طرح در این بخش هم سرعت بیشتری داشته باشد.

وی شناسایی و رفع مشکلات باقی‌مانده از طرح مسکن مهر را ضروری دانست و یادآور شد: طرح نهضت ملی مسکن در استان تا مرحله سفت‌کاری انجام و سپس برای نازک‌کاری و تکمیل طرح با بهره‌گیری از تسهیلات بانکی به متقاضیان واجد شرایط واگذار شود.

به گزارش ایرنا، ساماندهی مشاوران املاک، تشکیل کمیته قیمت گذاری مصالح ساختمانی از دیگر توصیه ها و تاکیدات استاندار چهار محال و بختیاری در این نشست بود.

حیدری تاکید کرد:‌ تکمیل آورده متقاضیان واجد شرایط طرح نهضت ملی مسکن باید با سرعت عملیاتی شود و زمین مورد نیاز برای اجرای این طرح در تمامی شهرهای استان ضروری است.

وی افزود: زمین مورد نیاز برای تامین مسکن کارکنان نیروی انتظامی و استادان، کارمندان و اعضای هیات علمی دانشگاه‌های استان در دستور کار قرار گیرد.

به گزارش ایرنا، دولت سیزدهم در طرح نهضت ملی مسکن ساخت سالانه یک میلیون واحد مسکونی در کشور را هدف‌گذاری کرده که سهم چهارمحال و بختیاری از این تعداد سالانه دست‌کم ۱۰ هزار واحد مسکونی است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha