۱۵ مهر ۱۴۰۲، ۲۳:۰۳
کد خبر: 85250852
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

کوربین: پایان اشغال‌ فلسطین تنها راه دستیابی به صلح است

لندن – ایرنا – رهبر سابق حزب کارگر انگلیس، در واکنش به عملیات خودجوش گروه‌های مقاومت و ملت مظلوم فلسطین در دفاع از حقوق مسلم و انکارناپذیر خود علیه جنایات وحشیانه رژیم صهیونیستی، تصریح کرد که پایان اشغال فلسطین تنها راه دست‌یابی به صلح است.

به گزارش ایرنا، جرمی کوربین که یکی از چهره‌های سیاسی برجسته ضدصهیونیستی در انگلیس بشمار می‌رود، روز شنبه با انتشار پیامی در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: رویدادهای در حال وقوع در اسرائیل و فلسطین عمیقاً نگران کننده است.

وی با بیان اینکه «ما به راهی برای خروج از این چرخه غم انگیز خشونت نیاز داریم» تاکید کرد: «پایان دادن به اشغالگری تنها مسیر دستیابی به صلحی عادلانه و پایدار است.»

این درحالیست که مقام‌های دولت انگلیس پیشتر ضمن اعلام همبستگی با تل‌آویو، عملیات گروه‌های مقاومت فلسطینی علیه اشغالگران صهیونیستی را محکوم کردند.

کی‌یر استارمر رهبر کنونی حزب کارگر در پیامی، عملیات طوفان الاقصی را محکوم کرد و با چشم‌پوشی از هفت دهه جنایات وحشیانه صهیونیست‌ها مدعی شد: هیچ توجیهی برای این اقدام تروریستی که توسط کسانی انجام می شود که به دنبال تضعیف هر فرصتی برای صلح آینده در منطقه هستند، وجود ندارد. وی ادعا کرد: اسرائیل حق دارد از خود دفاع کند.

وزیر امور خارجه انگلیس هم صبح امروز اعلام کرد که دولت لندن از آنچه «حق اسرائیل برای دفاع از خود» نامید حمایت می‌کند. جیمز کلورلی ساعاتی بعد برای سرپوش گذاشتن بر شکست صهیونیست‌ها در غزه و از فرط عصبانیت مدعی شد: نیروهای حماس جنگجو نیستند. آن‌ها پیکارجو هم نیستند. حماس یک سازمان تروریستی است.

وی افزود: «هیچ کلمه دیگری برای توصیف وحشیانه شلیک راکت و حملات تروریستی علیه غیرنظامیان وجود ندارد.»

ریشی سوناک نخست وزیر انگلیس نیز با انتشار پیامی در شبکه اجتماعی ایکس، مدعی شد: از حملات صبح امروز تروریست های حماس علیه شهروندان اسرائیلی شوکه شده ام و اسرائیل حق مطلق دفاع از خود را دارد.

وی افزود: ما با مقامات اسرائیلی در تماس هستیم و اتباع بریتانیایی در اسرائیل باید توصیه های مسافرتی را دنبال کنند.

رزمندگان مقاومت فلسطین امروز به دنبال جنایات ادامه دار رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان و مقدسات مسلمانان در سرزمین های اشغالی، عملیات همه جانبه و پیچیده ای را علیه اشغالگران صهیونیست در سرزمین های اشغالی از هوا، زمین و دریا آغاز کردند.

بر اساس گزارش‌ها، فقط در عرض ۲۰ دقیقه پنج هزار راکت و موشک به مواضع صهیونیست ها در سرزمین های اشغالی شلیک شده و پهپادهای مقاومت نیز چندین موضع صهیونیست ها را هدف قرار دادند.

منابع صهیونیستی اعلام کردند که جنبش حماس ارتش رژیم صهیونیستی را زمینی، دریایی و هوایی غافلگیر کرد.

«محمد الضیف» فرمانده کل کتائب القسام درباره نبرد جدید حماس با اشغالگران اعلام کرد: «آغاز عملیات طوفان الاقصی را اعلام می‌کنیم. در حمله اول عملیات طوفان الاقصی به مواضع دشمن، فرودگاه‌ها و استحاکامات آن‌ها، بیش از پنج هزار موشک و راکت شلیک شد».

همزمان با این حمله، رزمندگان حماس به شهرک‌های صهیونیستی اطراف نوار غزه نفوذ و چند نظامی صهیونیست را اسیر کردند و مناطقی را تحت کنترل خود درآوردند.

در پی آغاز این عملیات، دیگر گروه‌های مقاومت فلسطین حمایت کامل خود را از حماس اعلام کردند و خبر دادند شانه‌به‌شانه رزمندگان حماس خواهند جنگید. جنبش حزب‌الله لبنان ضمن تبریک عملیات نیروهای مقاومت فلسطین، اعلام کرد که نیروهای این جنبش با سران مقاومت فلسطین در ارتباط مستقیم هستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha