رایزنی‌های آمریکا با عربستان، اردن، مصر و ترکیه برای توقف حملات مقاومت علیه اسرائیل

نیویورک – ایرنا- آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا همزمان با عملیات غافلگیرانه طوفان الاقصی از سوی نیروهای مقاومت فلسطین، با وزرای خارجه عربستان، اردن، مصر و ترکیه برای توقف حملات مقاومت از جمله حماس به رژیم اسرائیل که بسیار وحشت زده شده است، گفتگو کرد.

به گزارش ایرنا، متیو (مت) میلر سخنگوی وزارت خارجه آمریکا شنبه شب به وقت محلی برابر با ۷ اکتبر ۲۰۲۳ و ۱۵ مهرماه جاری اعلام کرد که در پی عملیات روز شنبه طوفان الاقصی از سوی نیروهای مقاومت فلسطین به رژیم اسرائیل، آنتونی بلینکن وزیر خارجه ایالات متحده آمریکا با فیصل بن فرحان وزیر خارجه عربستان سعودی، ایمن الصفدی وزیر خارجه اردن، سامح شکری وزیر خارجه مصر و هاکان فیدان وزیر خارجه ترکیه تلفنی گفتگو کرده است.

به گفته سخنگوی وزارت خارجه آمریکا، بلینکن در این گفتگوهای و رایزنی های دیپلماتیک در حمایت از رژیم اسرائیل که از حملات نیروهای مقاومت فلسطین وحشت زده و غافلگیر شده ، خواستار تلاش های هماهنگ برای توقف فوری این حملات شده است.

به گفته میلر، بلینکن با حمایت از رژیم اسرائیل و تاکید بر حق دفاع این رژیم، قرار است با همتایان خود در منطقه در ارتباط باشد.

بر اساس اعلام وزارت خارجه آمریکا، پیش از این، بلینکن با محمد بن عبدالرحمن آل ثانی، نخست وزیر و وزیر امور خارجه قطر، درباره حملات تروریستی وحشتناک امروز علیه اسرائیل گفتگو و با تاکید بر حق اسرائیل برای دفاع از خود، خواستار تلاش‌های هماهنگ برای توقف فوری حملات خشونت‌آمیز تروریست‌های حماس و دیگر شبه‌نظامیان شد.

وزیر خارجه آمریکا همچنین در پی عملیات طوفان الاقصی از سوی نیروهای مقاومت فلسطین علیه رژیم اسرائیل با دو طرف این درگیری گفتگو و با حمایت از تل آویو از تشکیلات خودگران فلسطین خواست اقدامات برای بازگشت آرامش به کرانه باختری را افزایش دهد.

به گزارش ایرنا، متیو میلر سخنگوی وزارت خارجه آمریکا عصر شنبه به وقت محلی برابر با ۷ اکتبر ۲۰۲۳ و ۱۵ مهرماه جاری اعلام کرد: آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه ایالات متحده آمریکا امروز با اسحاق هرتزوگ، رئیس اسرائیل و الی کوهن وزیر امور خارجه آن گفتگو و بار دیگر حملات تروریستی به اسرائیل را به شدت محکوم کرد و درگذشت قربانیان را تسلیت گفت.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اضافه کرد: بلینکن درباره تقویت امنیت اسرائیل، بر همبستگی ایالات متحده آمریکا با دولت و مردم اسرائیل و نیز حمایت قاطع آمریکا از حق اسرائیل برای دفاع از خود تاکید کرد.

بر اساس اعلام وزارت خارجه آمریکا، بلینکن همچنین با محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین گفتگو و بار دیگر بر محکومیت صریح حملات تروریستی حماس علیه اسرائیل تاکید کرد و از تمامی رهبری منطقه خواست تا این حملات را محکوم کنند.

وزیر خارجه آمریکا از تشکیلات خودگردان فلسطین خواست تا اقدامات خود را برای بازگرداندن آرامش و ثبات در کرانه باختری ادامه و افزایش دهد.

وزیر امور خارجه آمریکا علاوه بر همتایان منطقه ای خود با آنالنا بائربوک وزیر امور خارجه آلمان، آنتونیو تایانی وزیر خارجه ایتالیا، جیمز کلورلی وزیر امور خارجه بریتانیا و جوسپ بورل نماینده عالی اتحادیه اروپا در امور خارجی نیز گفتگو کرد.

به گفته سخنگوی وزارت خارجه دولت بایدن، آنها در مورد ابعاد حملات بی سابقه حماس به اسرائیل گفتگو و آن را به شدت محکوم کردند وزیر امور خارجه آمریکا بر حمایت واشنگتن بر حق دفاع رژیم اسرائیل از خود تاکید کرد و خواستار همکاری اروپا در این زمینه شد.

به گزارش ایرنا، نیروهای مقاومت فلسطین از صبح روز شنبه ۱۵ مهرماه جاری عملیات همه جانبه و بی نظیر خود را از غزه (جنوب) علیه مواضع رژیم صهیونیستی در سرزمین های اشغالی آغاز کرده اند؛ عملیاتی که در عمر ۷۵ ساله اشغالگران غاصب نظیر نداشته و صهیونیست ها را در شوک فرو برده است.

عملیات همه جانبه و پیچیده مقاومت فلسطین در سرزمین های اشغالی از غزه آغاز شده و اخبار غیررسمی حکایت از آماده شدن گروه های مقاومت در کرانه باختری و سراسر سرزمین های اشغالی علیه صهیونیست ها حکایت دارد.اسارت ۳۵ نظامی صهیونیست و اعلام آن از سوی حماس و تایید آن از سوی منابع صهیونیستی فقط در طول سه ساعت اولیه عملیات از دیگر رویدادهای مهم عملیات بی نظیر رزمندگان فلسطینی است.

با آغاز حمله همه جانبه رزمندگان مقاومت ارتش فلسطین به مواضع صهیونیست ها در سرزمین های اشغالی، ارتش این رژیم صهیونیستی نظامیان ذخیره خود را فراخواند و این در حالی است که یک مقام ارشد حماس، امروز را «روز انقلاب» علیه اشغالگری نامید.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha