استاندار مرکزی: طرح شمیم یاس از اتفاقات مهم ایجابی در حوزه عفاف و حجاب است

اراک - ایرنا - استاندار مرکزی گفت: طرح «شمیم یاس دیار آفتاب» یکی از اتفاقات مهم ایجابی در حوزه عفاف و حجاب است که به زودی در این استان اجرا می‌شود.

به گزارش ایرنا، فرزاد مخلص‌الائمه روز یکشنبه نشست ستاد عفاف و حجاب استان مرکزی در اراک، افزود: این طرح با همت دست‌اندرکاران مختلف بویژه اداره‌کل اوقاف و امور خیریه و دفتر امور فرهنگی و اجتماعی استانداری مرکزی تدوین و شکل‌ گرفته است.

وی بیان کرد: اجرای این طرح، کار ارزشمندی است و علاوه بر اقدامات سلبی که کم و بیش در جریان است، در موضوعات ایجابی نیز باید کار ویژه صورت گیرد.

استاندار مرکزی ادامه داد: در راستای اجرای طرح شمیم یاس، یک مرکز برای تولید محصولات مرتبط با عفاف و حجاب در استان مرکزی پیش‌بینی شده و یک نشان تجاری در حال شکل‌گیری است.

مخلص‌الائمه تصریح کرد: در راستای اجرای این طرح محصولات متنوع با یک نشان تجاری تولید می‌شود و مقرر شده شهرداری اراک هم مجتمع گلستان را برای عرضه این تولیدات به این طرح ملحق کند تا زنجیره مناسبی شکل گیرد.

وی بیان کرد: نشست‌های مختلفی با تولیدکنندگان صاحب‌نام در کشور و استان مرکزی برای تولیدات عفاف و حجاب برگزار شده که استقبال خوبی صورت گرفته و گزینه‌ها در حال انتخاب و نهایی شدن است.

استاندار مرکزی ادامه داد: امید است پس از مشخص شدن تولیدکنندگان و متراژ مورد نیاز برای فعالان این بخش، حداقل تا ۲ هفته آتی کار آغاز شود.

مخلص‌الائمه عنوان کرد: شهرداری اراک باید در حوزه تبلیغات شهری نیز فعالیت ویژه برای این طرح داشته باشد.

وی گفت: کیفیت، تنوع و قیمت تعیین کننده است و این موارد در تولید محصولات عفاف و حجاب باید مورد توج جدی قرار گیرد.

استاندار مرکزی افزود: جمع‌آوری پوشاک غیرمجاز در سطح اراک با کمک ستاد امر به معروف ضروری است و در این راستا قانون وجود دارد و برخی از تَن پوش جوانان و نوجوانان خلاف شرع، عرف و منطق است و بسیاری از آنها حتی در محافل شخصی هم جایی ندارد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی هم در این نشست گفت: خانواده‌ها برای داشتن پوشش مناسب فرزندان خود باید از سنین کودکی توجهات لازم را داشته باشند.

بهنام نظری افزود: در راستای اجرای طرح شمیم یاس باید بخشی از طرح ویژه کودکان باشد.

استان مرکزی با ۱۲ شهرستان دارای بیش از یک میلیون و ۴۸۰ هزار نفر جمعیت است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha