۱۶ مهر ۱۴۰۲، ۹:۱۳
کد خبرنگار: 3090
کد خبر: 85251022
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۳۵ کتاب جدید دفاع مقدس در همدان چاپ شد

۱۶ مهر ۱۴۰۲، ۹:۱۳
کد خبر: 85251022
۳۵ کتاب جدید دفاع مقدس در همدان چاپ شد

همدان-ایرنا- مدیر ادبیات و تاریخ دفاع مقدس اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان همدان گفت: نویسندگان این استان در ۶ ماه نخست سالجاری ۳۵ عنوان کتاب با موضوع دفاع مقدس منتشر کردند.

محمد برخوردار روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: همچنین ۲۰ عنوان کتاب صوتی و چهار عنوان ترجمه کتاب با همکاری بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان همدان تهیه شده است.

وی ادامه داد: زندگی شهدا، رزمندگان، ایثارگران، همسران شهدا و ایثارگران در هشت سال دفاع مقدس از محورهای کتاب‌های منتشر شده است.

مدیر ادبیات و تاریخ دفاع مقدس اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان همدان، کتاب را یکی از محتواهای اثرگذار در گفتمان‌سازی و جریان‌سازی در حوزه های مختلف برشمرد و اظهار داشت: جامعه امروز تشنه مطالعه، کتاب و ترویج و تقویت فرهنگ کتابخوانی است و این مهم باید به عنوان یک فرهنگ عمومی در بین مردم نهادینه شود.

برخوردار افزود: یکی از ضرورت‌های مهم و پیش نیازهای اساسی جامعه تقویت و ترویج فرهنگ ایثار، جهاد و شهادت است که اهالی فرهنگ و به‌ویژه نویسندگان نقش مهم و تعیین کننده ای در این راستا دارند.

۳۵ کتاب جدید دفاع مقدس در همدان چاپ شد

وی، تحریف یا ناقص نگاشته شدن حقایق را موجب آسیب رساندن جدی به این حوزه برشمرد و ادامه داد: تاکید مقام معظم رهبری هم همواره بر این امر استوار است که نویسندگان حوزه دفاع مقدس رسالت خطیری برای انتقال مفاهیم و ارزش های آن دوران طلایی و نیز ماندگاری اتفاقات و گفتمان و ادبیات ارزشمند هشت سال دفاع مقدس دارند.

مدیر ادبیات و تاریخ دفاع مقدس اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان همدان یادآور شد: نویسندگان این استان در سال گذشته ۷۰ عنوان کتاب با موضوع دفاع مقدس منتشر کردند.

برخوردار ادامه داد: ادبیات دفاع مقدس به تعبیری ادبیات پایداری غنا و شور، نشاط و بالندگی را در خود جای داده است و این جریان فکری موجب فعال شدن زمینه های فرهنگی و هنری و الگو سازی در بطن جامعه می شود.

وی اظهار داشت: انتقال فرهنگ دفاع مقدس به نسل جوان، جلوگیری از فراموشی، تحریف رشادت‌های بزرگ مردان تاریخ ایران و رساندن پیام شهدا به گوش مردم و سایر ملت‌ها از وظایف اصلی این بنیاد است.

استان همدان هشت هزار شهید، ۱۸ هزار جانباز و یک هزار آزاده را تقدیم آرمان های انقلاب اسلامی کرده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha