۱۶ مهر ۱۴۰۲، ۱۱:۲۴
کد خبرنگار: 782
کد خبر: 85251098
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

واکنش رئیس مخلوع مجلس نمایندگان آمریکا به طوفان الاقصی

تهران–ایرنا– «کوین مک کارتی» تنها رئیس مجلس نمایندگان برکنارشده در تاریخ آمریکا در واکنش به عملیات غافلگیرانه طوفان الاقصی از سوی نیروهای مقاومت فلسطین، آن را با مصیبت «پرل هاربر» (Pearl Harbor) برای آمریکا که پای این کشور را به جنگ جهانی دوم باز کرد، مشابه دانست.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا، تارنمای رسانه آمریکایی «هیل» (The Hill) با انتشار این گزارش که در آن، عنوان و سمت کوین مک کارتی نماینده جمهوریخواه ایالت کالیفرنیا، فردی که با آغاز به کار دوره جدید کنگره تنها حدود ۹ماه توانست عهد دار ریاست مجلس نمایندگان آمریکا باشد، ذکر شد، نوشت: وی در مصاحبه با «فاکس نیوز» گفت که در باره شدت گرفتن درگیری ها با رئیس کنست اسرائیل (رژیم صهیونیستی) تماس داشته است.

رئیس مخلوع جمهوریخواه مجلس نمایندگان آمریکا در این مصاحبه گفت: با امیر اوهانا، رئیس کنست صحبت کردم و آنها به من گفتند که این (عملیات فلسطینیان) متفاوت بوده، این پرل هاربر آنها است.

پرل هاربر نام بندری در مجمع‌الجزایر هاوایی است و پایگاه نیروی دریایی آمریکا در این محل یکی از بزرگترین پایگاه‌های نیروی دریایی در جهان است. شهرت تاریخی این بندر به حمله ارتش ژاپن به پایگاه دریایی ایالات متحده آمریکا در ۱۹۴۱ بازمی‌گردد. در پی این حمله، آمریکا وارد جنگ جهانی دوم شد. در حمله هوایی ژاپنی‌ها، ناوگان اقیانوس آرام آمریکا از جمله هفت رزمناو نابود شدند.

مک کارتی نماینده ایالت کالیفرنیا از حزب جمهوریخواه در آغاز به کار یکصد و هجدهمین دوره کنگره آمریکا در مورخ سوم ژانویه ۲۰۲۳ (۱۳ دی ۱۴۰۱) پس حدود پنج روز و پس از ۱۵بار رای گیری در نهایت توانست در مورخ ۷ ژانویه ۲۰۲۳ (۱۷ دی ۱۴۰۲) ریاست مجلس نمایندگان این کشور را احراز کند که در نهایت در سوم اکتبر ۲۰۲۳ برابر با ۱۱ مهر ۱۴۰۲ از سوی هم حزبی های خود در رخدادی بی‌سابقه در تاریخ این کشور با ۲۱۶ رای موافق در برابر ۲۱۰ رای مخالف از این سمت برکنار شد.

به گزارش ایرنا، نیروهای مقاومت فلسطین از صبح روز شنبه ۱۵ مهرماه جاری عملیات همه جانبه و گسترده خود را از غزه (جنوب) علیه مواضع رژیم صهیونیستی در سرزمین های اشغالی آغاز کرده اند؛ عملیاتی که در عمر ۷۵ ساله اشغالگران غاصب نظیر نداشته و صهیونیست ها را در شوک فرو برده است. یک مقام ارشد حماس، دیروز را «روز انقلاب» علیه اشغالگری نامید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha