۱۶ مهر ۱۴۰۲، ۹:۵۶
کد خبرنگار: 2082
کد خبر: 85251110
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

وزیر دفاع سابق آمریکا: حمله حماس شکست اطلاعاتی برای اسرائیل است

تهران- ایرنا- مارک اسپر وزیر دفاع سابق آمریکا اعتقاد دارد که حمله غافلگیرانه مقاومت فلسطین به اسرائیل یک شکست اطلاعاتی است و این مساله یک اثر موجی پایدار در آینده خواهد داشت.

به گزارش ایرنا از تارنمای هیل، اسپر در گفتگویی با شبکه فاکس نیوز گفت که این عملیات اسرائیلی‌ها را کاملا غافلگیر کرد و چیزی نمی‌توان گفت جز اینکه این یک شکست اطلاعاتی بود.

وی اضافه کرد که امروز یک وضعیت تاکتیکی بر روی زمین وجود دارد که برای ارتش و غیرنظامیان اسرائیلی وحشتناک و غم‌انگیز است و این به طرق مختلف اثرات موجی به همراه دارد.

وزیر دفاع سابق آمریکا با ابراز تردید نسبت به اینکه صهیونیست‌ها پشت بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی را می‌گیرند یا شرایط منجر به فروپاشی دولت می‌شود، تاکید کرد: این یکی از اثرات است که تاکنون در مورد آن صحبت نشده است.

پس از آنکه جنبش مقاومت فلسطین روز گذشته در یک عملیات گسترده از زمین، هوا و دریا توانست ضربه مهلکی را به رژیم صهیونیستی وارد کند، نتانیاهو علیه گروه‌های مقاومت فلسطین در غزه اعلام جنگ کرد.

تاکنون در جریان عملیات بی‌سابقه مقاومت فلسطین، ۳۰۰ صهیونیست کشته و بیش از یک‌هزار و ۴۰۰ نفر زخمی شده اند.

مئیر ارلان افسر سابق ارتش صهیونیستی و پژوهشگر ارشد «موسسه مطالعات امنیت ملی» در دانشگاه تل‌آویو بامداد یکشنبه به اسپوتنیک گفت: ما برای این حمله آماده نبودیم. این واقعا یک ضربه بزرگ بر نهادهای اطلاعاتی و ارتش است. هیچ شکی در این باره نیست و باید آن را بپذیریم.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha