۱۶ مهر ۱۴۰۲، ۱۰:۳۷
کد خبرنگار: 943
کد خبر: 85251212
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

روایت نیویورک تایمز از "قضاوت اشتباه و مغرورانه" تشکیلات اطلاعاتی اسرائیل

تهران – ایرنا – روزنامه نیویورک‌تایمز در گفت‌وگو با یک مقاله‌نویس کهنه‌کار روزنامه یدیعوت آحارنوت به بررسی علت نفوذ نیروهای حماس به سرزمین های اشغالی و افتضاح اطلاعاتی رژیم صهیونیستی پرداخت و نوشت: قضاوت اشتباه و مغرورانه تشکیلات اطلاعاتی اسرائیل موجب اجرای تهاجم پخته حماس شد.

به گزارش ایرنا، ناهوم بارنئا (Nahum Barnea) شنبه شب به مایکل فریدمن ستون نویس روزنامه نیویورک تایمز گفت که تل آویو همیشه به توانایی تشکیلات اطلاعاتی خود در نفوذ به حماس و دیگر نیروهای فلسطینی در کرانه باختری و دریافت هشدارهای زودهنگام مباهات می کرد. در چند هفته اخیر و همانطور که تمامی ناظران اخبار اسرائیل می دانند، حماس در برابر دیدگان ارتش مشغول انجام رزمایش هایی با هدف اجرای همین گونه حملات مرزی اخیر بود.

وی افزود: به نظر می رسد تشکیلات اطلاعاتی اسرائیل این حرکات حماس را نه مقدمه چینی برای یک حمله، بلکه تنها جنگ روانی و با هدف درگیر کردن اذهان ارتش و مضطرب ساختن فرماندهان آنان تفسیر می کرد. اطلاعات اسرائیل معتقد بود که حماس از یک سو به کمک مالی بیشتر قطر و از سوی دیگر به افزایش صدور مجوز کار اهالی غزه در سرزمین های اشغالی نیازمند است. دوحه از سال ۲۰۱۲ تاکنون بیش از یک میلیارد دلار به حماس کمک کرده و لازمه اعطای کمک مالی و صدور مجوز کار آرام بودن مرزهاست.

ناهوم گفت: تفسیر اطلاعاتی اسرائیل این بود که حماس برای اقدامی آماده می شود که هرگز جرأت انجام آن را ندارند.درحالی که این قضاوت، اشتباه و از سر غرور بود. حماس در مقابل تهاجمی را از زمین و دریا آغاز کرد که به نحوی باورنکردنی پخته و پیچیده بود.

به گفته این صاحب نظر سیاسی، به هر حال فرماندهان ارشد ارتش و نخست وزیر که ریاست کابینه امنیتی را بر عهده دارد، می دانند که سرانجام یک کمیسیون تحقیق در مورد نحوه امکان یافتن تهاجم حماس تشکیل خواهد شد. پس باید این جنگ را مدیریت کرده و در مورد بازدارندگی، مقابله به مثل، آزاد کردن گروگانها از دست حماس و حتی تهاجم زمینی به غزه تصمیم های دشواری گرفته و آگاه باشند که اگر تمامی این امور را نیز به نحو احسن انجام دهند، سرانجام باید پاسخگوی کمیسیون تحقیق باشند.

به گزارش ایرنا، رزمندگان مقاومت فلسطین از صبح دیروز (شنبه) عملیات همه جانبه ای را با نام «توفان الاقصی» از غزه علیه مواضع رژیم صهیونیستی در سرزمین های اشغالی آغاز کرده اند.

این عملیات همه جانبه و پیچیده مقاومت فلسطین که که در عمر ۷۵ ساله رژیم صهیونیستی سابقه نداشته، از طریق تونل، خشکی، دریا و هوا به همراه شلیک هزاران راکت به سرزمین های اشغالی صورت گرفته و تاکنون به هلاکت دستکم ۳۰۰ صهیونیست و زخمی شدن بیش از یک هزار و ۶۰۰ تن دیگر منجر شده است. اسارت بیش از یکصد نظامی صهیونیست و همچنین تصرف موقت هفت شهرک صهیونیست نشین از دیگر دستاوردهای این عملیات بی نظیر مقاومت فلسطین به شمار می رود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha