ادعای اندیشکده آمریکایی درمورد بهره برداری روسیه از حمله حماس

تهران-ایرنا- اندیشکده مؤسسه مطالعات جنگ (ISW) ادعا کرده است که کرملین قصد دارد از حمله حماس به اسرائیل برای منحرف کردن حمایت‌ها و توجه غرب از اوکراین استفاده کند.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا از کی‌یف ایندیپندنت، موسسه مطالعات جنگ آمریکا مدعی شد هدف روسیه از روایات خود درباره حملات حماس، تأثیرگذاری بر مخاطبان غربی است. اهداف آنها ایجاد اختلاف در حمایت نظامی [کشورهای غربی] از اوکراین و همچنین تلاش برای تضعیف روحیه مردم اوکراین است مبنی بر اینکه این کشور حمایت متحدان غربی خود را از دست خواهد داد.

براساس این گزارش، پس از حملات گسترده حماس به خاک اسرائیل در روز گذشته (۱۵ مهر)، مقام های روسی از کشورهای غربی به دلیل غفلت از درگیری‌ها در خاورمیانه و حمایت از اوکراین انتقاد کردند.

دیمیتری مدودف معاون رئیس شورای امنیت روسیه در شبکه اجتماعی ایکس (توئیتر سابق) نوشت که ایالات متحده و متحدان غربی به جای ارائه کمک‌های نظامی به اوکراین، باید بر حل مناقشه فلسطین و اسرائیل تمرکز می‌کردند.

مدودف در ادامه نوشت: چه چیزی می‌تواند وسوسه جنون‌آمیز آمریکا به ایجاد مناقشه در سراسر کره زمین را متوقف کند؟ گویی، هیچ چیزی کمتر از جنگ داخلی در خاک آمریکا نمی‌تواند.

رزمندگان مقاومت فلسطین از صبح روز گذشته (شنبه) عملیات همه‌جانبه و بی‌نظیر خود را از غزه علیه مواضع رژیم صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی آغاز کردند.

همزمان با ادامه درگیری‌ها میان نیروهای مقاومت فلسطین و ارتش اشغالگر رژیم صهیونیستی، روسیه از فلسطین و اسرائیل خواست تا با اعلام «آتش بس فوری» حملات را متوقف کنند.

پیش از این نیز سامح شکری وزیر امور خارجه مصر با سرگئی لاوروف همتای روس خود تلفنی گفتگو کرد و دو طرف خواهان توقف تنش‌ها میان فلسطین و رژیم صهیونیستی شدند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha