اندونزی حملات صهیونیست ها به غزه را محکوم کرد

تهران – ایرنا – کمیته امداد و نجات فوریت های پزشکی اندونزی (MER-C) حملات هوایی رژیم اشغالگر قدس به نوار غزه در فلسطین را که منجر به کشته شدن یکی از کارگران اندونزیایی و حمله به یک بیمارستان متعلق به اندونزی در روز شنبه شد، محکوم کرد.

به گزارش یکشنبه ایرنا از خبرگزاری آنتارا، این سازمان غیردولتی پزشکی و بشردوستانه همچنین از دولت اندونزی خواست تا شورای امنیت سازمان ملل را برای رسیدگی به بمباران های وحشیانه رژیم صهیونیستی که بنا به گزارش ها منجر به شهادت حدود ۲۰۰ فلسطینی شده است، ترغیب به برگزاری جلسه اضطراری برگزار کند.

سربینی عبدالمراد رئیس سازمان MER-C اندونزی در بیانیه ای که روز شنبه منتشر شد، گفت: ما حملات هوایی اسرائیل در غزه را که بیمارستان ها را هدف قرار می دهد محکوم می کنیم.

در این بیانیه آمده است یک تبعه اندونزی به نام ابورمزی که از سال ۲۰۱۱ به عنوان کارمند محلی MER-C در غزه کار می کرد، در حملات هوایی کشته شده است.

بر اساس گزارش وزارت بهداشت غزه به نقل از خبرگزاری فلسطینی وفا و خبرگزاری آناتولی ترکیه، حملات هوایی رژیم صهیونیستی به غزه که در پی حمله غافلگیرانه حماس در اوایل روز گذشته انجام شد، منجر به شهادت دست کم ۱۹۸ فلسطینی شده است.

این وزارتخانه در حساب فیس بوک خود اعلام کرد که بیش از ۱۶۰۰ فلسطینی نیز زخمی شده اند.

عبدالمراد از دولت اندونزی اکیدا تقاضا کرد خواستار برگزاری نشست ویژه شورای امنیت سازمان ملل در مورد بمباران های مرگبار اسرائیل در غزه شود.

وی همچنین از مقامات درخواست کرد امکان دسترسی به مناطق آسیب دیده برای توزیع کمک به آسیب دیدگان را فراهم کنند.

وی گفت: ما خواهان باز شدن دسترسی به مرزهای غزه هستیم تا کمک های بین المللی فوراً به نوار غزه برسد. یک بیمارستان اندونزی در نوار غزه از جمله اهداف حملات هوایی روز شنبه اسرائیل بود.

بر اساس بیانیه این سازمان، شاهدان در غزه گفتند صدای انفجارهای شدیدی را شنیده اند که بعداً متوجه شدند ناشی از موشک های شلیک شده توسط جت های جنگنده اسرائیل بوده است.

بر اساس گزارش ها، جنگنده‌های اسرائیلی علاوه بر حمله به مناطق مسکونی، پرسنل پزشکی را نیز در غزه نیز آماج حملات خود قرار می دهند.

یکی از این حملات یک آمبولانس را در بیمارستان ناصر در خان یونس هدف قرار داد و یک حمله دیگر بیمارستان اندونزی در بیت لاهیا در شمال غزه را هدف قرار داد.

به گزارش ایرنا، رزمندگان مقاومت فلسطین از صبح دیروز (شنبه) عملیات همه جانبه ای را با نام «توفان الاقصی» از غزه علیه مواضع رژیم صهیونیستی در سرزمین های اشغالی آغاز کرده اند.

این عملیات همه جانبه و پیچیده مقاومت فلسطین که که در عمر ۷۵ ساله رژیم صهیونیستی سابقه نداشته، از طریق تونل، خشکی، دریا و هوا به همراه شلیک هزاران راکت به سرزمین های اشغالی صورت گرفته و تاکنون به هلاکت دستکم ۳۰۰ صهیونیست و زخمی شدن بیش از یک هزار و ۶۰۰ تن دیگر منجر شده است. اسارت بیش از یکصد نظامی صهیونیست و همچنین تصرف موقت هفت شهرک صهیونیست نشین از دیگر دستاوردهای این عملیات بی نظیر مقاومت فلسطین به شمار می رود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha