۱۶ مهر ۱۴۰۲، ۱۱:۲۹
کد خبر: 85251271
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

برپایی مانور مدیریت صحنه خودکشی در لارستان

۱۶ مهر ۱۴۰۲، ۱۱:۲۹
کد خبر: 85251271
برپایی مانور مدیریت صحنه خودکشی در لارستان

لارستان -ایرنا-مانور مدیریت صحنه خودکشی با حضور دستگاه‌های متولی در مدیریت بحران لارستان برگزار شد.

معاون سیاسی، امنیتی و امور اجتماعی فرمانداری ویژه لارستان روز یکشنبه در حاشیه برگزاری مانور مدیریت صحنه خودکشی در بوستان نخل در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، ضمن قدردانی از حضور دستگاههای امداد رسان شهرستان گفت: موضوع خودکشی یکی از موضوعات حائز اهمیت در بحث آسیب‌های اجتماعی است و آگاهی و اطلاع رسانی به جامعه هدف به ویژه دانش آموزان ، به عنوان فردا سازهای ایران اسلامی مساله بسیار مهم و اصولی است.

احمد علمدار با اشاره به اینکه خودکشی جزء پنج آسیب برتر شهرستان در سال ۱۴۰۲ است، آن را حاصل عوامل پیچیده زیستی، روانی، اجتماعی و فرهنگی برشمرد و مواردی چون افسردگی، غم و نا امیدی، اختلافات حاد خانوادگی، اعتیاد به مواد مخدر، روابط عاطفی و مشکلات تحصیلی را از مهمترین عوامل بروز خودکشی دانست و بر حمایت‌های اجتماعی، لزوم پایبندی به اعتقادات مذهبی و برقراری روابط یاری بخش با افراد دارای افکار خودکشی تاکید کرد.

وی، بررسی دقیق این آسیب ،میزان فراوانی و تحلیل علت آن را امری ضروری دانست و خواستار آموزش توام با پژوهش و تحقیق به صورت علت یابی و مطالعه موردی در این زمینه شد.

برپایی مانور مدیریت صحنه خودکشی در لارستان

علمدار ادامه داد: درآینده‌ای نزدیک موضوع خودکشی به صورت علمی و عملیاتی در کارگروه اجتماعی، فرهنگی، سلامت، زنان و خانواده مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت.

وی از تمامی دستگاههای اجرایی شهرستان درخواست کرد که با دقت خاص و حساسیت پیرامون کاهش این آسیب در سطح شهرستان گام بردارند و تمام تلاش خود را در این راه بکار گیرند.

علمدار در ادامه ،لزوم مداخلات موثر و فوری در این موضوع را ضروری دانست و بر رصد و پیگیری وضعیت مراجعین ، به ویژه پس ازاقدام به خودکشی تاکید کرد.

برپایی مانور مدیریت صحنه خودکشی در لارستان

معاون فرمانداری ویژه لارستان گفت: اجرای برنامه های پیشگیرانه با رویکرد آموزش محور با جامعه هدف جوانان و نوجوانان باید در دستور کار قرار گیرد.

به گزارش ایرنا، این مانور با حضورنیروهای انتظامی، اورژانس، آتش نشانی و بهزیستی و اورژانس اجتماعی برگزار شد.

شهرستان لارستان به مرکزیت لار در فاصله حدود ۳۸۰ کیلومتری جنوب شیراز واقع شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha