۱۶ مهر ۱۴۰۲، ۱۳:۱۳
کد خبرنگار: 889
کد خبر: 85251288
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

هزار و ۹۸۰ یادواره شهدا در مدارس همدان برگزار شد

همدان- ایرنا- معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش همدان گفت: طی سال تحصیلی گذشته تاکنون به مناسبت کنگره ملی هشت هزار شهید استان با شعار هر مدرسه یک یادواره شهدا هزار و ۹۸۰ یادواره شهدا در مدارس همدان برگزار شده است.

مجتبی قمری روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه برخی از مدارس در این مدت بیش از یک یادواره برگزار کردند،افزود: در برگزاری این یادواره ها ۲۸۷ هزار و ۳۰۵ دانش آموز به صورت مستقیم همکاری داشته اند.

وی ادامه داد: این برنامه ها در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت بین دانش آموزان اجرا شده است.

قمری، برپایی اردوی راهیان نور را از دیگر برنامه های کنگره شهدا عنوان کرد و گفت: در قالب این طرح ۲ هزار دانش آموز همدانی به مناطق جنگی جنوب اعزام شدند.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان همدان افزود: همچنین ۲۰۰ رزمنده و راوی دفاع مقدس از ابتدای سال تحصیلی گذشته تاکنون در مدارس حضور یافتند و ۱۱ هزار کلاس درس را پوشش دادند.

یک پنجم شهدای همدان دانش آموز و فرهنگی استان هستند

قمری بازدید از باغ موزه دفاع مقدس را از دیگر برنامه های اجرایی برای دانش آموزان دانست و ادامه داد: در این راستا ۳۰ هزار دانش آموز با حضور در این مکان از نزدیک با فضای باغ موزه و رشادت های رزمندگان دفاع مقدس آشنا شدند.

این مسوول خاطرنشان کرد: همدان دارای ۲۰۸ شهید فرهنگی و هزار و ۹۲ شهید دانش آموز است که ۲۰ درصد شهدای استان را به خود اختصاص داده است.

وی اظهار کرد: با هدف ترویج و انتقال فرهنگ ایثار و شهادت به نسل دانش آموز سایر برنامه های آموزش و پرورش شامل فرهنگی، هنری و ورزشی با رویکرد کنگره شهدا برگزار شده است.

هزار و ۹۸۰ یادواره شهدا در مدارس همدان برگزار شد

نقش آفرینی ۶۰۰ دانش آموز دختر در اجرای نمایش پیرامید

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان همدان از حضور پرشور دانش آموزان متوسطه اول دختر برای تمرین و نمایش پیرامید در اجلاسیه کنگره هشت هزار شهید استان همدان خبر داد و گفت: حضور این دانش آموزان برای اجرای برنامه های پیرامید و فرم نمایشی در سالن پنج هزار نفری شهید قاسم سلیمانی در راستای تکریم مقام شامخ شهدا خواهد بود.

قمری افزود: برای اولین بار در کشور با همت همکاران حوزه معاونت پرورشی و فرهنگی و دبیرخانه کنگره شهدای استان همدان در مراسم اجلاسیه کنگره هشت شهید استان همدان در ورزشگاه شهید قاسم سلیمانی ۶۰۰ دانش آموز مقطع متوسطه اول دختر نقش آفرینی خواهند کرد.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان همدان گفت: تولید سرود برای مقام شامخ شهدا از دیگر برنامه های آموزش و پرورش در راستای کنگره شهدا و با هدف ملکه شدن نام شهدا در ذهن دانش آموزان است.

قمری اظهار کرد: همچنین در راستای فرهنگ کتاب و کتابخوانی و ترویج ایثار و شهادت کتاب «شهید بهمنی» یکی از سرداران آموزش و پرورش آماده رونمایی و نشریه زنگ حماسه نیز ویژه کودکان و نوجوانان چاپ شده است.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان همدان گفت: این اداره کل در راستای کنگره شهدا با سایر دستگاه ها نیز مشارکت داشته و برنامه های فانوس، روایت گری و گردهمایی نوه‌های شهید با عنوان «سلاله‌ها» را اجرا کرده است.

قمری ادامه داد: همچنین آموزش و پرورش استان همدان در جشنواره لاله های روشن مقام برتر کشور و پنج رتبه برتر کشوری در حوزه ایثار و شهادت کسب کرده است.

وی بازدید و سرکشی از ۶۰۰ خانواده شهید از سوی آموزش و پرورش را از دیگر برنامه های اجرایی این اداره کل عنوان کرد.

دومین کنگره ملی هشت هزار شهید استان همدان از امروز به مدت چهار روز برگزار می شود.

استان همدان هشت هزار شهید، ۱۸ هزار جانباز و یک هزار آزاده را تقدیم آرمان های انقلاب اسلامی کرده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha