حمایت حزب کمونیست لبنان از عملیات "طوفان الاقصی"

تهران - ایرنا - در ادامه حمایت های احزاب و گروه های مختلف سیاسی از سراسر جهان از عملیات گروه مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) با نام "طوفان الاقصی" علیه رژیم صهیونیستی، حزب کمونیست لبنان نیز از اقدام ضدصهیونیستی جریان مقاومت فلسطین حمایت کرد.

به گزارش امروز (یکشنبه) ایرنا، "هانا قریب" دبیرکل حزب کمونیست لبنان شب گذشته در یک پیام فیس بوکی در این خصوص نوشت:" هزار درود از حزب کمونیست لبنان به تمام مقاومت گران قهرمان در فلسطین اشغالی که حماسه جدیدی از قهرمانی خود را علیه اشغال صهیونیست ها برای جهانیان به نمایش گذاشتند. "
در این پیام آمده است:"همه ما با هم در کنار فلسطین و ملت آن بودیم و باقی خواهیم ماند تا برای احقاق حق آنهایی که برای ایجاد دولت ملی خود در کل قلمرو ملی فلسطین به پایتختی "بیت المقدس" مقاومت و تلاش می کنند، کاری کرده باشیم. ”
دفتر سیاسی این حزب نیز با صدور بیانیه ای حمله قهرمانانه همه جانبه دیروز مقاومت فلسطین به عمق استراتژیک رژیم صهیونیستی که منجر به اسارت ده ها نظامی اشغالگر و همچنین آزادسازی شهرک های صهیونیستی در سرزمین های اشغالی شد را تبریک گفت.

در بیانیه حزب کمونیست لبنان آمده است: "این توسعه کیفی جدید پاسخ واقعی و مطلوب به جنایات و ارتکاب اشغالگری و آغازگر مرحله جدیدی است که در آن مقاومت فلسطین ابتکار عمل تحمیل خواسته خود به دشمن صهیونیستی یعنی متوقف کردن یهودی سازی بیت المقدس، قطع ارتباط کرانه باختری با شهرک های سرطانی، آزادی زندانیان فلسطینی از زندان های اشغال گران، جلوگیری از روند انتقال از سرزمین های اشغالی در سال ۴۸ و مقابله با عادی سازی رسمی کشورهای عربی با رژیم صهیونیستی را در دست گرفته است. "

این بیانیه می افزاید:"این رویارویی قهرمانانه نقطه عطفی در مبارزه برای آزادی فلسطین و ایجاد یک دولت دمکراتیک ملی در تمام قلمرو ملی آن، با بیت المقدس به عنوان پایتخت فلسطین و بازگشت همه آوارگان فلسطینی به سرزمین مادری و برحق خود است. "

در این بیانیه تاکید شده است:"حزب کمونیست لبنان با تمام توانایی های موجود در کنار مقاومت فلسطین ایستاده است و خواستار راه اندازی ابتکارات در گسترده ترین مبارزه برای حمایت و همبستگی مردمی لبنانی، عربی و بین المللی است و از کمونیست ها و همه میهن پرستان در لبنان و خارج از کشور می خواهد تا با تمام توان خود در حمایت از فلسطین و مقاومت آن مشارکت و همراهی کنند و با حضوری قوی در گردهمایی مردمی که روز یکشنبه، ۸ اکتبر راس ساعت ۱۱ در میدان ریاض الصلح بیروت در حمایت از مقاومت قهرمانانه فلسطین برگزار می شود شرکت کنند.

به گزارش ایرنا، رزمندگان مقاومت فلسطین از صبح دیروز (شنبه) عملیات همه جانبه و بی نظیر خود با نام «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب) علیه مواضع رژیم صهیونیستی در سرزمین های اشغالی آغاز کرده اند؛ عملیاتی که در عمر ۷۵ ساله اشغالگران غاصب نظیر نداشته و صهیونیست ها را در شوک فرو برده است.

این عملیات همه جانبه و پیچیده مقاومت فلسطین که از طریق تونل ها، روی زمین، دریا و هوا به همراه شلیک هزاران راکت و موشک به سرزمین های اشغالی صورت گرفته تاکنون موجب هلاکت حداقل ۳۰۰ صهیونیست و زخمی شدن بیش از یکهزارو ۶۰۰ صهیونیست دیگر شده است.

اسارت بیش از یکصد نظامی صهیونیست که در میان آنها یک سرلشکر نیز وجود دارد و همچنین تصرف موقت هفت شهرک صهیونیست نشین از دیگر دستاوردهای این عملیات بی نظیر مقاومت فلسطین بشمار می رود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha