۱۶ مهر ۱۴۰۲، ۱۲:۲۷
کد خبرنگار: 1228
کد خبر: 85251350
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

احزاب پاکستان: دفاع آمریکا و اروپا از اسرائیل حمایت از ظالم است

اسلام‌آباد - ایرنا - رهبران سیاسی و احزاب پاکستان با ادای احترام به رزمندگان مقاومت فلسطین و تمجید از عملیات کوبنده «طوفان الاقصی» علیه رژیم صهیونیستی، تاکید کردند: حمایت بی شرمانه آمریکا و اتحادیه اروپا از اسرائیل اشغالگر پشتیبانی آنان از ظلمِ رژیم ظالم است.

به گزارش روز یکشنبه خبرنگار ایرنا، سخنگوی حزب جمعیت علمای اسلام شاخه فضل با صدور بیانیه‌ای پیروزی عملیات کوبنده «طوفان الاقصی» در سرزمین‌های اشغالی فلسطین را به ملت فلسطین و رزمندگان این کشور تبریک گفت.

در این بیانیه آمده است: سرکردگان به اصلاح پرچمدار حقوق بشر در کجا بسر می‌برند. آیا تشدید ستمگری بر ملت مظلوم فلسطین که از دهه‌ها قبل بر آنان تحمیل شده است، را مشاهده نمی‌کنند.

سخنگوی حزب جمعیت علمای اسلام تاکید کرد: آمریکا و اروپا با حمایت مجدد از اسرائیل در واقع پشتیبانی خود از ظلم رژیم اشغالگر را ثابت کردند.

حزب جمعیت علمای اسلام پاکستان با حمایت کامل از اقدام نظامی و عملیاتی رزمندگان فلسطین از جامعه بین‌الملل به ویژه سازمان همکاری اسلامی مطالبه کرد که برای جلوگیری از حملات وحشیانه اسرائیل علیه فلسطینیان نقش آفرینی کنند.

عملیات ضدصهیونیستی فلسطین پاسخی به حامیان توطئه سازش

سناتور «عبد الغفور حیدری» دبیرکل این حزب نیز در واکنش به «طوفان الاقصی» رزمندگان فلسطین گفت: این عملیات یک پاسخ طبیعی و فطری فلسطینیان علیه تهاجم و ظلم مداوم اسرائیل علیه ساکنان غزه و بی حرمتی به قدس شریف است.

وی تاکید کرد: امروز برخی مزدوران رژیم صهیونیستی دم از منافع عادی سازی با اسرائیل می‌زنند لذا ما ضمن محکومیت هرگونه سازش با اسرائیل می گوییم که عملیات رزمندگان مقاومت فلسطین پاسخی به حامیان توطئه سازش است.

حزب جماعت اسلامی پاکستان نیز روز یکشنبه در بیانیه‌ای حمایت قوی و مستمر خود از نبرد مشروع فلسطین به ویژه عملیات «طوفان الاقصی» علیه دشمن صهیونیستی را اعلام کرد.

سخنگوی این حزب گفت: ما به طور کامل از حمله دفاعی حماس علیه اسرائیل حمایت می کنیم و عملیات موفقیت آمیز آنها را تبریک می گوییم. امت اسلامی به مردم فلسطین افتخار می کند. تمام امت اسلامی به مردم فلسطین که مدتهاست برای آزادی سرزمین خود و حفاظت از مسجد الاقصی می جنگند درود می فرستند. کشورهای مسلمان به جای اینکه فلسطینی ها را تنها بگذارند، باید در این برهه سخت از فلسطینی ها کاملا حمایت کامل کنند.

رئیس حزب تحریک اسلامی پاکستان نیز در بیانیه خود پیروزی قهرمانانه رزمندگان جبهه مقاومت در عملیات «طوفان الاقصی» علیه دشمن صهیونیستی به ملت فلسطین و تمامی ملت‌های آزادیخواه جهان تبریک گفت.

علامه «سید ساجد علی نقوی» اظهار داشت: جهان اسلام در کنار فلسطین است و به حامیان رژیم اشغالگر قدس می‌گوییم که زوال و نابودی این رژیم ناپاک نزدیک شده و مدافعان قدس به جنگ علیه اشغالگران ادامه خواهند داد.

رئیس حزب مجلس وحدت مسلمین پاکستان نیز با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: عملیات فوق العاده و کوبنده «طوفان الاقصی» زمان مرگ رژیم ناپاک صهیونیستی را نزدیک تر کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین «ناصر عباس جعفری» افزود: ما به شجاعت و غیرتمندی رزمندگان فلسطین درود می فرستیم و این عملیات را همچنین یک زنگ بیداری برای حاکمان منطقه می دانیم تا آنان بدانند ‌که سازش با اسرائیل جز رسوایی و شکست نتیجه‌ای نخواهد داشت.

شب گذشته حامیان جبهه مقاومت فلسطین در پاکستان همگام با رهبران سیاسی و مذهبی این کشور به نشانه همبستگی با رزمندگان فلسطین به خیابان‌ها آمده و با حمل پرچم بزرگ فلسطین پیروزی عملیات ضدصهیونیستی «طوفان الاقصی» را جشن گرفتند. ‌

«عارف علوی» رئیس جمهور پاکستان نیز با صدور بیانیه‌ای با ابراز نگرانی از تشدید خشونت‌ها در نوار غزه پس از آغاز عملیات رزمندگان فلسطین، گفت: فلسطینیان از ۷۰ سال گذشته متحمل اشغالگری و ظلم هستند لذا اکنون نیاز فوری برای برقراری آرامش است و ما بر آتش بس فوری تاکید می‌کنیم.

نخست وزیر پاکستان با ابراز نگرانی از تشدید خشونت‌ها در خاورمیانه بر نیاز فوری به حل مسأله فلسطین تاکید و وزارت خارجه پاکستان نیز شب گذشته با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که با نگرانی وضعیت خشونت‌ها میان فلسطین و رژیم اسرائیل را رصد می‌کند.

«آصف علی زرداری» رهبر حزب‌ مردم و رئیس جمهور پیشین پاکستان طی پیامی با اعلام همبستگی با ملت فلسطین گفت: جامعه بین الملل از جمله ملت‌های اسلامی در این برهه باید در کنار فلسطین ایستاده و از آنان را در مقابل اسرائیل غاصب حمایت نمایند.

براساس این گزارش، قرار است عصر امروز (یکشنبه) تجمع بزرگ مردمی در حمایت از ملت فلسطین و عملیات «طوفان الاقصی» در شهر اسلام‌آباد پایتخت پاکستان برگزار شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha