پذیرش بیمار بیش از ظرفیت مجاز تخلف است/ اعمال برخورد قانونی با درمانگاه متخلف در زاهدان

زاهدان- ایرنا- مدیر نظارت بر درمان دانشگاه علوم پزشکی زاهدان در پی انتشار ویدئویی از سرم‌درمانی چند بیمار بر روی یک‌تخت، در یکی از درمانگاه‌های حاشیه شهر، گفت: تخلف پذیرش بیمار بیش از ظرفیت مجاز، در درمانگاه خصوصی واقع در بلوار کشاورز زاهدان محرز است.

زهرا کیخا روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: در درمانگاه‌های خصوصی بیمارانی که به خدمات فوری یا سرپایی مثل تزریقات و سرم‌درمانی نیاز داشته باشند، پذیرش و خدمات را دریافت می‌کنند، همان گونه که در فیلم مشخص است بیماران، در حال دریافت سرم در درمانگاه هستند که البته درمانگاه خصوصی بلوار کشاورز اقدام به سرم‌درمانی‌های بی‌رویه و بیشتر از ظرفیت پذیرش انجام داده بود که قطعاً برخورد قانونی با درمانگاه مذکور انجام می‌شود.

وی افزود: این چنین تخلفاتی که بعضی‌اوقات شاهد هستیم به دلیل درخواست‌ها و اصرار متعدد برخی از مراجعان برای سرم‌درمانی بوده که درمان و نحوه خدمات درمانی اصولی را گاهی اوقات تحت‌الشعاع قرار می‌دهد.

مدیر نظارت بر درمان دانشگاه علوم پزشکی زاهدان ادامه داد: بیمارانی که در شرایط قابل رویت در فیلم پذیرش شده بودند، نیز بهتر بود با مشاهده شرایط نامناسب درمانگاه، جهت دریافت خدمت تزریقات و سرم‌درمانی به یکی دیگر از درمانگاه‌های سطح شهر مراجعه می‌کردند.

وی با اشاره به اینکه اغلب سرم‌ها، داروهای تقویتی و آنتی بیونیک‌های تزریقی که برخی از مردم متقاضی هستند، الزام درمانی جهت تزریق وریدی ندارد، گفت: بیشتر مکمل‌ها و داروهای تقویتی عضلانی و وریدی، مشابه مواردی است که به صورت خوراکی تجویز می‌شود و در موارد ضروری بنا به تشخیص و نظر پزشک، جهت بیمار سرم تجویز و اقدامات درمانی انجام می‌شود.

کیخا در خصوص کمبود تخت در درمانگاه بلوار کشاورز تصریح کرد: درمانگاه خصوصی می‌تواند برابر ضوابط و آیین‌نامه‌های ابلاغی وزارت بهداشت، تخت و بخش‌های مختلف را اضافه کند و مقاومتی در این زمینه در مجموعه نظام سلامت وجود ندارد، همچنین براساس آیین‌نامه درمانگاه‌های خصوصی باید در واحد تزریقات و پانسمان حدود ۶ تخت سه تخت برای بانوان و سه تخت برای آقایان وجود داشته باشد و هر تخت برای یک نفر استفاده شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha