۱۶ مهر ۱۴۰۲، ۱۴:۰۴
کد خبرنگار: 1052
کد خبر: 85251575
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

همجواری شهرک‌های صنعتی و بافت مسکونی مشکلاتی را در شهرقدس ایجاد کرده‌است

شهرقدس - ایرنا - فرماندار شهرقدس گفت: پیوستگی و همجواری شهرک‌های صنعتی با بافت مسکونی در این شهرستان مشکلاتی را برای صنایع ایجاد کرده که برخی از آنها به صورت شهرستانی رفع شده و حل قسمت دیگر نیازمند تصمیم مقام‌های استانی در قالب ستاد تسهیل و رفع موانع تولید است.

به گزارش ایرنا، وحید گلی کانی روز یکشنبه در نشست کمیته پیگیری مصوبات کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید شهرستان قدس اظهار داشت: ستاد تسهیل و رفع موانع تولید یکی از بسترهای اصلی رفع مشکلات صنایع است.

وی خاطرنشان کرد: یکی از دغدغه‌های دولت سیزدهم و مجموعه مدیریتی شهرستان، رفع موانع و مشکلات واحدهای تولیدی و صنایع است به طوری که در قالب ستاد تسهیل و با بهره‌گیری از ظرفیت‌های متعددی چون بسته‌های‌حمایتی، تبدیل پروانه صنفی به صنعتی، تبصره ١١ و دیگر موارد به آن پرداخته‌ می‌شود.

فرماندار شهرستان قدس در رابطه با اجرای هرچه سریعتر مصوبات ستاد تسهیل تاکید کرد: اجرای هرچه سریعتر مصوبات ستاد تسهیل از مباحث حائز اهمیتی است که بایستی به طور ویژه در دستور کار دستگاه‌های اجرائی مرتبط قرار گیرد، همچنین مجموعه مدیریت شهری نیز باید نسبت به اجرای تعهدات خود در حوزه رفع موانع تولید اقدامات لازم را انجام دهد.

این مسئول ا تاکید بر تعیین تکلیف زمین های خالی از ساختمان در شهرک‌های صنعتی افزود: مجموعه شهرک‌های صنعتی نیز در راستای رفع مشکلات بایستی فعالیت کنند و هرچه سریعتر نسبت به تعیین تکلیف زمین های خالی از ساختمان در این شهرک‌ها به منظور جلوگیری تخلیه نخاله و ایجاد فضای سبز با نگاه کارشناسی اقدام کند.

گلی کانی پیشتر گفته بود که با گسترش شهرستان طی سال‌های اخیر شهرکهای صنعتی در جوار بافت مسکونی قرار گرفته که همین امر مشکلاتی را برای هر ۲ طیف ایجاد کرده است و بیش از ۸۰ درصد زمین های شهرستان از موقوفات خاص و در پلاک ۲۴ که خیلی از شرکت‌ها در آن مستقر هستند، مشکل سند مالکیت وجود دارد که جهت سپردن وثیقه ملکی برای دریافت وام با مشکل مواجه هستند.

شهرستان قدس در غرب استان تهران با جمعیت ۴۵۰ هزار نفر در محدوه کوچک، از متراکم ترین مناطق مسکونی در کشور است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha