۱۶ مهر ۱۴۰۲، ۱۴:۴۰
کد خبرنگار: 1357
کد خبر: 85251657
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

درخواست تل‌آویو از قاهره برای میانجی‌گری/ تایید هلاکت ۲ صهیونیست در مصر

تهران-ایرنا- یک رسانه صهیونیستی از درخواست تل‌آویو از قاهره برای میانجی‌گری بین رژیم صهیونیستی و مقاومت فلسطین جهت تعیین وضعیت اسرا خبر داد.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا، روزنامه صهیونیستی «تایمز اسرائیل» به نقل از مقامات مصری نوشت: اسرائیل از قاهره برای تضمین امنیت اسیران صهیونیست کمک خواسته است.

براساس این گزارش، رئیس دستگاه اطلاعاتی مصر در تماس با مقامات حماس و جهاد اسلامی، این درخواست تل آویو را با آنها در میان گذاشته است.

این مقام مصری به نقل از مقامات مقاومت فلسطین اعلام کرد که اسرای صهیونیست به مکان امنی در غزه منتقل شده اند.

«تایمز اسرائیل» به نقل از این مقام مصری، تعداد اسرا را بسیار زیاد عنوان کرد.

ارتش رژیم صهیونیستی از تشکیل اتاقی برای بررسی اطلاعات مربوط به اسرای صهیونیست خبر داد.

در همین حال، «یائیر لاپید» رهبر ائتلاف مخالفان در کنست (پارلمان) رژیم صهیونیستی نیز از کابینه حاکم خواست تا هماهنگ کننده ای را برای بررسی وضعیت مفقودان و اسیران صهیونیست به خانواده ها معرفی کند.

«تایمز اسرائیل» همچنین از درگیری سنگین بین نیروهای مقاومت فلسطین و نظامیان صهیونیست در شهرک «ماگن» در مرز غزه خبر داد و نوشت: اسرائیل از تانک برای مقابله با مبارزان فلسطینی استفاده می کند.

نظامیان صهیونیست همچنین یک خودروی حامل نیروهای مقاومت فلسطین را که در بزرگراه شماره ۴ به سمت شمال سرزمین های اشغالی حرکت می کرد، نزدیک اشکلون هدف قرار داده و سه نیروی مقاومت را به شهادت رساندند.

در همین حال، وزارت خارجه رژیم صهیونیستی نیز تایید کرد که دو اسرائیلی و مترجم مصری آنها در حمله ای در این کشور کشته و یک اسرائیلی دیگر زخمی شده است.

پیش از این منابع خبری در اخباری ضد و نقیض، از عملیات تیراندازی در مصر و کشته شدن چند گردشگر صهیونیست در این کشور خبر دادند.

«تایمز اسرائیل» همچنین از تلاش سفارت تل آویو در قاهره برای بازگرداندن صهیونیست های حاضر در مصر به سرزمین های اشغالی خبر داد.

به گزارش ایرنا، رزمندگان مقاومت فلسطین از صبح دیروز (شنبه) عملیات همه جانبه و بی نظیر خود با نام «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب) علیه مواضع رژیم صهیونیستی در سرزمین های اشغالی آغاز کرده اند؛ عملیاتی که در عمر ۷۵ ساله اشغالگران غاصب نظیر نداشته و صهیونیست ها را در شوک فرو برده است.

عملیات غافلگیرانه و گسترده مقاومت فلسطین در سرزمین های اشغالی در حالی وارد دومین روز خود شده که نیروهای دیگر گروه های مقاومت همچون جهاد اسلامی و عرین الاسود نیز به رزمندگان حماس پیوسته اند و حزب الله نیز سه پایگاه شنود و راداری صهیونیست ها در منطقه اشغالی شبعا در جنوب لبنان را هدف قرار داده و ویران کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha