آیت‌الله علم‌الهدی: گسترش سنت حسنه وقف از مشکلات مردم گره‌گشایی کرد

مشهد-ایرنا-نماینده ولی‌ فقیه در استان خراسان رضوی گفت: بسیاری از مشکلات مردم با گسترش سنت حسنه وقف پس از پیروزی انقلاب اسلامی گره‌گشایی شد، در حالیکه مردم اعتماد چندانی به سازمان اوقاف در گذشته نداشتند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی روز یکشنبه در همایش استانی یاوران وقف افزود: وقف، مصداق باقیات‌ الصالحات از منظر قرآن است و همانگونه که فردی اقدام خیری را انجام می‌دهد تا پایان تاریخ، نام او ماندگار و این اقدام منشأ برکات بسیاری برای اقشار مختلف جامعه خواهد بود.

وی بیان کرد: اگر کسی مسئولیت حفظ موقوفه‌ای را بر عهده داشته باشد و در نگهداری و ارتقای آن مجموعه کوتاهی کند، به جای دریافت اجر و ثواب از سوی خدا دچار عذاب و گناه خواهد شد، به همین دلیل تثبیت و نگهداری صحیح موقوفات باید مورد توجه قرار گیرد.

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی ادامه داد: متولیان اگر از مال وقفی بهره‌برداری شخصی کنند، مورد بازخواست الهی قرار خواهند گرفت به همین دلیل بهره‌برداری شخصی، بی‌توجهی و سهل‌انگاری که موجب تخریب موقوفه شود، دین بزرگی برای متولی ایجاد می‌کند.

وی با اشاره به حدیثی از پیامبر اسلام (ص) گفت: برخی از کارهای خیر انسان همچون ترویج علم، تربیت فرزند صالح، کتابت قرآن، ساخت مسجد و ایجاد قنات صدقه‌ای ماندگار در زندگی است و ثواب این اقدامات، بعد از مرگ انسان نیز ادامه پیدا می‌کند.

آیت الله علم الهدی ضمن تاکید بر ارزش اهمیت وقف در اسلام ادامه داد: برخی افراد هدف زندگی خود را کسب مال و ثروت در نظر می‌گیرند و حال آنکه خداوند در قرآن کریم ثروت را به عنوان زینت زندگی انسان بیان می‌کند و با سنت حسنه وقف می توان از آن بهترین بهره گیری را داشت.

وی با اشاره به اینکه دین با به دست آوردن مال مشروع منافاتی ندارد و انسان باید شرایط زندگی خودش را فراهم کند، گفت: خداوند در قرآن کریم دستیابی به امکانات و برآورده شدن آرزوها را در گروی تأمین کار خیر می‌داند تا همان ثروت و فرزند ذکر شده در قرآن موجب خیرات ماندگار برای فرد شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha