افزون بر نیمی از فرانسویان مخالف حمایت نظامی از اسرائیل هستند

تهران- ایرنا- بررسی نتایج نظرسنجی برخط (آنلاین) روزنامه پرشمارگان «لو فیگارو» حاکی از آن است که افزون بر نیمی از فرانسویان مخالف حمایت نظامی کشورشان از رژیم صهیونیستی هستند.

به گزارش ایرنا، تارنمای این روزنامه پرشمارگان روز یکشنبه با انتشار یک نظرسنجی این سوال را مطرح کرد که "آیا فرانسه باید هم راستا با ایالات متحده، به اسرائیل کمک نظامی کند؟"

تا لحظه انتشار این خبر، افزون بر ۶۶ هزار و ۳۰۰ نفر در این نظرسنجی شرکت کرداند و بیش از نیمی از آنها به این پرسش لو فیگارو، پاسخ منفی دادند.

این در حالی است که امانوئل مکرون رئیس جمهوری فرانسه در پی عملیات طوفان الاقصی مقاومت فلسطین، در تماسی تلفنی با سران رژیم صهیونیستی گفت‌وگو و از آنها حمایت کرد.

وی افزود: فرانسه با اسرائیل و اسرائیلی‌ها اعلام همبستگی می‌کند و به امنیت و حق آنها برای دفاع متعهد است.

شهروندان فرانسوی بارها نسبت به سیاست‌های جنگ افروزانه الیزه در نقاط مختلف جهان انتقاد کرده و این رویکرد را در راستای منافع کشورشان ارزیابی نمی‌کنند.

حتی برخی چهره‌های سیاسی همچون ژان-پل لکوک (Jean-Paul Lecoq) نماینده پارلمان ملی فرانسه با انتقاد از رویکرد سرکوب رژیم صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی، تاکید دارد که وضعیت فلسطینی‌ها از نظر حقوقی تحت شرایط آپارتاید (تبعیض نژادی) قرار دارد.

به گزارش ایرنا، سناتور دموکرات بن کاردین شنبه به وقت محلی آمریکا در بیانیه‌ای گفت: همانطور که رئیس جمهوری جو بایدن گفت، آمریکا شانه به شانه اسرائیل می‌ایستد از حق آن برای دفاع از خود در برابر تروریسم حمایت می‌کند.

وی با بیان اینکه دولت و کنگره آمریکا باید به رژیم صهیونیستی کمک کنند، افزود: قصد دارم در اولین فرصت لایحه‌ای تدوین کنم که بر ارایه ابزارهای لازم به اسرائیل برای دفاع از خودش تمرکز خواهد داشت.

کاردین گفت که این کمک‌ها شامل ارائه «موشک‌های دفاعی برای سامانه گنبد آهنین» است.

همزمان با حملات موشکی و راکتی از نوار غزه به مناطق مختلف رژیم صهیونیستی شامل تل‌آویو، محمد الضیف فرمانده کل گردانهای القسام شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) صبح روز شنبه (۱۵ مهرماه) از آغاز عملیات طوفان الاقصی خبر داد.

نیروهای مقاومت همچنین در اقدامی بی سابقه به حداقل ۷شهرک‌صهیونیست‌نشین نفوذ کردند که براساس اذعان رسانه های صهیونیستی حدود یکهزار نخبه از رزمندگان فلسطینی توانستند از هفت شکاف موجود در حصار مرزی با نوار غزه وارد سرزمین های اشغالی شوند.

عملیات غافلگیرانه و گسترده مقاومت فلسطین در سرزمین های اشغالی تاکنون منجر به هلاکت ۶۰۰ صهیونیست و زخمی شدن بیش از ۲ هزار نفر از آنها شده است، این درحالی است که رسانه‌های رژیم صهیونیستی اعلام کردند که کابینه امنیتی این رژیم با فعال کردن بند جنگ علیه نوار غزه موافقت کرده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha