۱۶ مهر ۱۴۰۲، ۱۹:۲۳
کد خبرنگار: 1309
کد خبر: 85251917
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

زمان بهره‌برداری از آب شیرین‌کن ۷۵ هزارمتر مکعبی بوشهر اعلام شد

بوشهر-ایرنا- مدیر اجرایی سایت آب شیرین کن ۷۵ هزار مترمکعبی نیروگاه اتمی بوشهر گفت: براساس برنامه‌‎ریزی انجام شده انتظار می‎رود این طرح با قابلیت تامین آب شرب ۳۰۰ تا ۴۰۰ هزار نفر تا ۲ سال آینده به بهره‌‎برداری برسد.

عبدالرضا مشایخی شامگاه یکشنبه‌ در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: این طرح در زمینی به مساحت ۹ هکتار پیش بینی شده که اکنون حدود ۱۰۰ نفر در طرح اشتغال دارند.

وی بیان کرد: برداشت آب طرح آب شیرین کن ۷۵ هزار مترمکعبی نیروگاه اتمی بوشهر به شکل برداشت مستقیم از دریا و با روش اسمز معکوس است به نحوی که با پیشروی یک هزار و ۲۰۰ متری در دریا آب موردنیاز طرح از عمق پنج متری برداشت خواهد شد.

تصفیه آب به روش اسمز معکوس (Reverse Osmosis) که با تصفیه آب با دستگاه آب شیرین کن صنعتی نیز شناخته شده یکی از روش های الهام گرفته از رفتار طبیعت است که تا حد زیادی نمک و املاح و یون های مضر را از آب حذف می کند.

این روش تصفیه آب در واقع عکس رفتار طبیعت و کلیه انسان عمل می کند و با کمک غشای نیمه تراوا از ورود آلاینده ها، مواد رسوب کننده و غیره جلوگیری و در نهایت آب خالص ارائه می دهد.

مدیر اجرایی سایت آب شیرین کن ۷۵ هزار مترمکعبی نیروگاه اتمی بوشهر تصریح کرد: این آب توسط ۲ خط به قطر یک هزار و ۴۰۰ میلیمتر برداشت که میزان آن حدود ۳۵۰ هزارمترمکعب در شبانه روز با رعایت اصول زیست محیطی است.

مشایخی ادامه داد: در فاز نخست طرح آب شیرین کن نیروگاه اتمی بوشهر، آب شرب ۲۸۰ هزار نفر که برآورد اعتبار آن نیز در مجموع ۴۰ هزار میلیارد ریال است، تامین می‌شود.

وی یادآور شد: مخزن آب شیرین شده این طرح نیز ۱۴ هزار مترمکعب است که مابقی آب آن نیز به شبکه توزیع تزریق می‎شود.

مشایخی اظهار کرد: در سیستم تصفیه نهایی ۹۹.۷ درصد آب تصفیه می شود به گونه ای که حتی ویروس نیز نمی تواند از فیلترهای پیش بینی شده در طرح عبور ‌‎کند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha