بانوی تاریخ‌ساز بازی‌های آسیایی: مصدومیت شدید مانع حضورم در هانگژو نشد

شاهرود - ایرنا - نایب قهرمان بازی‌های آسیایی هانگژو با بیان اینکه روزهای سخت و پرفشاری تا قبل از برگزاری مسابقات تحمل کردم، گفت: آسیب دیدگی شدید مانع از حضور در مسابقات کوراش نشد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، آیین استقبال و تجلیل از «دنیا آقایی» نخستین مدال‌آور استان سمنان در بازی‌های آسیایی و همچنین «محبوبه خورشیدی» سرمربی تیم ملی کوراش زنان در بازی‌های آسیایی هانگژو شامگاه یکشنبه با حضور ابوطالب جلالی معاون استاندار و فرماندار ویژه شاهرود، علی اصغر خانی نماینده مردم شهرستان های شاهرود و میامی، محمد تقی علوی مدیرکل ورزش و جوانان استان سمنان، جمعی از مسئولان استان و شهرستانی و مردم در سالن آمفی تئاتر شرکت زغال سنگ البرز شرقی برگزار شد.

بانوی تاریخ‌ساز بازی‌های آسیایی: مصدومیت شدید مانع حضورم در هانگژو نشد

دنیا آقایی در این آیین با بیان اینکه طی چهار سال گذشته تمرینات سختی را پشت سر گذاشته است، اظهار کرد: هدف از تمرینات طاقت فرسا راهیابی به بازی‌های آسیایی و کسب مدال بود.

وی به دوری از خانواده و تمرینات مداوم اشاره کرد و گفت: یکسری آسیب دیدگی به هنگام تمرینات پرفشار طی این دوره ایجاد شد که هیچ یک از این موارد نتوانست مانع از حضور در بازی‌های آسیایی شود.

نایب قهرمان بازی‌های آسیای هانگژو تصریح کرد: همسرم به عنوان تمرین دهنده و همچنین خانواده طی ۲۰ سال گذشته نقش موثری در کسب این مقام داشتند.

به گزارش ایرنا، «دنیا آقایی» ملی‌پوش شاهرودی کشورمان با کسب مدال نقره مسابقات کوراش بازی‌های آسیایی هانگژو ۲۰۲۳ چین، نخستین مدال‌آور ورزش استان سمنان در بازی‌های آسیایی لقب گرفت و در ورزش این خطه تاریخ‌ساز شد.

پیش از این هیچ ورزشکاری از استان سمنان موفق به کسب مدال در بازی‌های آسیایی نشده بود.

آقایی در فینال وزن منهای ۷۰ کیلوگرم کوراش بانوان بازی‌های آسیایی هانگژو با قبول شکست مقابل «دان یو» از چین که امسال قهرمان آسیا نیز شده بود، به مدال نقره بازی‌های آسیایی ۲۰۲۳ دست یافت.

کسب مدال طلای قهرمانی کشور از سال ۸۸ تا ۹۲، طلای قهرمانی کشور سال ۹۵، برنز قهرمانی نوجوانان ۲۰۰۶ آسیا در بیروت، مقام پنجم مسابقات آسیایی ۲۰۰۷ جوانان در چین، مدال طلای قهرمانی کوراش آسیا در لبنان و تاجیکستان و کسب رنکینگ در فدراسیون جهانی بخشی از افتخارات آقایی است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha