۱۹ مهر ۱۴۰۲، ۱۰:۴۲
کد خبر: 85251988
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

زیرساخت‌های آبرسانی به هشت روستای ساوه اصلاح شد

ساوه - ایرنا - مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی گفت: با اصلاح شبکه توزیع آب مجتمع آبرسانی سنگستان، مشکلات زیرساخت های تامین آب هشت روستای این شهرستان برطرف شد.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی، «حشمت اله عباسی» روز چهارشنبه اظهار داشت: آبرسانی به هشت روستا در شهرستان ساوه از طریق مجتمع آبرسانی سنگستان انجام می شود که با توجه به فرسودگی بخش هایی از شبکه توزیع آب این مجتمع به منظور جلوگیری از هدر رفت آب و اصلاح هیدرولیکی ، تعویض شد.

وی اضافه کرد: در این طرح پنج هزار و ۱۰۰ متر در روستای دروزان و بخشی از شبکه روستای سنگستان با هزینه کرد ۱۵ میلیارد ریالی لوله گذاری شده است.

عباسی افزود: تعویض ۱۳۶ انشعاب فرسوده از دیگر اقدامات صورت گرفته در راستای جلوگیری از هدر رفت آب بوده که با اتمام این طرح ۶۰۰ نفر از اهالی روستاها از آب سالم، پایدار و بهداشتی بهره مند شدند.

نیاز سالانه آب شرب این شهر حدود ۲۰ میلیون متر مکعب آب است که سد ساوه با حدود ۱۲ میلیون مترمکعب سهم ۶۰ درصدی برای تامین آن دارد و بقیه نیاز شهر شامل هشت میلیون مترمکعب (۴۰ درصد) هم از طریق چاه های عمیق تامین می‌شود.

استان مرکزی از ۷۲۶ حلقه چاه، ۴۲ رشته چشمه و ۲۶ رشته قنات تامین می‌شود و در بخش شهری ۳۳۷ هزار مشترک و در روستاها ۱۶۹ هزار مشترک وجود دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha