داوری: انتقاد تفتیان منصفانه نبود؛ شکست‌مان را گردن کسی نیندازیم

تهران- ایرنا- رئیس فدراسیون دوومیدانی گفت: روی مدال تفتیان فکر نمی‌کردم اما وقتی رفتم بازی‌ها و سطح مسابقات را دیدم از وی متوقع شدم. تفتیان بعد از بازی‌ها انتقاد کرد و این دور از انصاف است. زیرا من پشتیبانی خوبی کردم و ناید باخت خود را به دیگران نسبت دهیم.

افشین داوری در گفت‌وگو با ایرنا، درباره عملکرد دوومیدانی‌کاران در بازی‌های آسیایی هانگژو، اظهار داشت: در مجموع خروجی دوومیدانی‌کاران در هانگژو خوب بود. زیرا ما جزو فدراسیون‌هایی بودیم که کارشناسان گفته بودند شانس کسب مدال مدال نمی‌آوریم اما با زحمت بچه‌های ما، توانستیم به مدال برسیم و در رنکینگ کاروان ایران هم تاثیرگذار باشیم. دوومیدانی‌کاران یران در مسابقات قهرمانی آسیا پیش از بازی‌ها به پیک آمادگی رسیده بودند. حسن تفتیان با اینکه رکورد ۱۰.۱۴ ثانیه را زد، این رکورد منجر به مدال نشد. در نهایت تلاش و عملکرد تفتیان خوب بود اما در حاصل مدالی نداشت.

وی افزود: مهدی پیرجهان نیز در دو ۴۰۰ متر بامانع رکورد ۵۰.۹۵ ثانیه را ثبت کرد که خیلی با رکورد خود فاصله داشت. کمیته فنی اصرار داشت تا وی در ایران بماند و تمرین کند اما در نهایت رکوردش قانع‌کننده نبود. هرچند پیرجهان استعداد خوبی در دوومیدانی است اما این استعداد به مدال منجر نشده است. حسین کیهانی در دو ۳۰۰۰ متر با مانع چون در طول مسابقات داخلی به رکورد ۸.۴۷ دقیقه رسیده بود مربی او معتقد بود که در بازی‌ها می‌تواند ۸.۲۰ دقیقه بدود اما ۸.۴۵ دوید . این در حالیست که نفر اول ۸.۱۹ دوید.

رئیس فدراسیون دوومیدانی عنوان کرد: مهدی صابری هم در پرتاب وزنه تلاش خود را کرد. تصور می‌کردیم او به مدال برسد. صابری اگر رکوردهای خود را می‌زد به مدال می‌رسید. همچنین اولین حضور در مسابقات بزرگ برایش رقابت سنگینی بود. ۱۹ متر و ۴۱ سانتی‌متر پرتاب خوبی بود اما اگر پرتاب ۱۹.۹۸ متر قهرمانی آسیا را تکرار می‌کرد به مدال می‌رسید. در مجموع عملکرد وی رضایت‌بخش بود.

داوری: انتقاد تفتیان منصفانه نبود؛ شکست‌مان را گردن کسی نیندازیم

داوری با اشاره به اینکه حسین رسولی و احسان حدادی در پرتاب دیسک بی‌نظیر بودند، خاطرنشان کرد: طلای حسین رسولی تهدیدی برای تمامی شرکت‌کنندگان خارجی بود زیر رسولی در کنار حدادی تمرین کرد و انگیزه خاصی داشت. حدادی هم ورزشکار برجسته و بزرگی است و در این دوره هم خیلی خوب ظاهر شد. وی ۵ دوره در بازی‌های آسیایی مدال‌آوری کرده است. سخت است تا سالیان سال فردی مانند حدادی پیدا شود تا این موفقیت‌ها را تکرار کند. در مجموع مسابقات پرتاب دیسک خیلی سنگین بود و پرتابگران رقابت نزدیکی با هم داشتند.

وی یادآور شد: هادی سپهرزاد مربی حسین رسولی بسیار زحمت کشید و فدراسیون نیز پشتیبانی خوبی از این مجموعه داشت. مربی رسولی عنوان کرد که هدف‌گذاری این پرتابگر تنها بازی‌های آسیایی بود و کسب طلا در این مسابقات نشان از هوش سرشار مربی و دیدگاه های او داشت. از طرف دیگر دختران هم خیلی خوب بودند و از آنها راضی هستم. فرزانه فصیحی در سال گذشته در چهار مسابقه ۳ مدال گرفت که ارزشمند بود.

رئیس فدراسیون دوومیدانی اضافه کرد: همچنین حمیده اسماعیل‌نژاد از روزی که وارد فدراسیون شدم عملکرد او را ارزیابی کردم و نحوه تمرینات او بی‌نظیر بود. حمیده در مسابقات داخلی و آسیایی رکوردهای قابل توجهی زد اما چون تجربه نداشت مقداری در مسابقات بزرگ متزلزل شد اما او پرتلاش است.

داوری: انتقاد تفتیان منصفانه نبود؛ شکست‌مان را گردن کسی نیندازیم

وی در پاسخ به این پرسش که عملکرد فصیحی در بازی‌های آسییایی با انتقادهایی همراه بود، گفت: بازی‌ها سخت‌تر بود و در ماده ۱۰۰ متر زنان آن چیزی که باب دل ما باشد اتفاق نیافتاد اما نمی‌توانم بگویم که فصیحی ضعیف عمل کرد البته آن چیزی که می خواستیم هم نبوده است. وی هم تلاش خود را برای کشورمان انجام داد. فصیحی یک مسابقه را از دست داد و در حالی که پیش از این رکوردها و مدال‌های خوبی کسب کرده بود. ورزش برد و باخت دارد. ما با هشت نفر رفتیم و یک طلا و نقره صید کردیم. به قول سپهرزاد از کمیت به کیفیت رسیدیم و باید کمیت را رعایت کنیم. شاید اگر تعداد دختران و پسران اعزامی بیشتر می‌شد، اتفاقات بهتری می‌افتاد.

داوری اظهار داشت: روی مدال تفتیان فکر نمی‌کردم اما وقتی رفتم بازی‌ها و سطح مسابقات را دیدم از وی متوقع شدم. تفتیان بعد از بازی‌ها انتقاد کرد و این دور از انصاف است. زیرا من پشتیبانی خوبی کردم و نباید باخت خود را گردن کسی بیندازیم. ما یک تیم بودیم و ضعیف بودن و قوی بودن به همه وابسته است و چون همدل بودیم دو مدال صید کردیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha