رایزنی تلفنی وزرای خارجه قطر و فرانسه و بررسی آخرین تحولات در نوار غزه

تهران- ایرنا- وزارت خارجه قطر در بیانیه‌ای اعلام کرد که شیخ محمد بن عبدالرحمن بن جاسم آل ثانی وزیر خارجه قطر و کاترین کولونا وزیر خارجه فرانسه یکشنبه شب در یک تماس تلفنی آخرین تحولات در نوار غزه را بررسی کردند.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری قطر، در این بیانیه آمده است: نخست‌وزیر و وزیر خارجه قطر در این تماس تلفنی، آخرین تحولات اوضاع در نوار غزه و (رژیم) اسرائیل و راهکارهای کاهش تنش‌ها را با وزیر خارجه فرانسه مورد بحث و بررسی قرار داد.

این بیانیه می‌افزاید: وزیر خارجه قطر در این تماس تلفنی با ابراز نگرانی عمیق دوحه از تشدید خشونت‌ها بین دو طرف درگیری، بر لزوم رعایت حداکثر خویشتن‌داری از سوی طرفین تاکید کرد.

بر اساس این بیانیه، عبدالرحمن آل ثانی در این تماس تلفنی بر لزوم تلاش‌های هماهنگ بین‌المللی برای آرام کردن اوضاع، کاهش تشدید تنش و مصون ماندن غیرنظامیان از عواقب درگیری‌ها تاکید کرده است.

به گزارش ایرنا، رزمندگان مقاومت فلسطین از صبح شنبه عملیات همه جانبه و بی نظیر خود با نام «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب) علیه مواضع رژیم صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی آغاز کرده‌اند؛ عملیاتی که در عمر ۷۵ ساله اشغالگران غاصب نظیر نداشته و صهیونیست‌ها را در شوک فرو برده است.

عملیات غافلگیرانه و گسترده مقاومت فلسطین در سرزمین‌های اشغالی در حالی در سومین روز خود ادامه دارد که نیروهای دیگر گروه‌های مقاومت همچون جهاد اسلامی و عرین الاسود نیز به رزمندگان حماس پیوسته‌اند و حزب الله نیز سه پایگاه شنود و راداری صهیونیست‌ها در منطقه اشغالی شبعا در جنوب لبنان را هدف قرار داده و ویران کرده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha