نکوداشتی برای خیر مدرسه ساز تبریزی

۱۷ مهر ۱۴۰۲، ۹:۳۸
کد خبر: 85252184
نکوداشتی برای خیر مدرسه ساز تبریزی

تبریز - ایرنا - آیین نکوداشت خیر مدرسه ساز تبریزی "حاج کریم مردانی آذر" با عنوان «تکریم کریم» و به مناسبت پاسداشت نودمین سالگرد تولد وی و تلاش‌های وی و برادرانش در زمینه اقدامات خیر خواهانه برگزار می‌شود.

به گزارش ایرنا، «جبارعلی ذاکر» دبیر این آئین نکوداشت روز دوشنبه با اعلام این خبر خاطرنشان کرد: حاج کریم مردانی آذر و برادرانش چهره های شناخته شده جهانی در زمینه امور خیر خواهانه هستند؛ به گونه ای که یونیسف چند سال قبل اعلام کرد که کمک های بشر دوستانه این خانواده از کمک های ۱۹۶ کشور بیشتر است.

ذاکر با بیان اینکه ویژه برنامه های مختلفی برای این مراسم در نظر گرفته شده است، افزود: رونمایی از سردیس، تمبر یادبود ۹۰ سالگی، اثر تصویر سازی شده و موشن گرافی حاج کریم مردانی آذر در این آیین برنامه ریزی شده است.

وی ادامه داد: همچنین ویژه برنامه های دیگری نظیر اجرای موسیقی سنتی توسط استاد چنگیز مهدی‌پور و هنرنمایی گروه های سرود و موسیقی توسط دانش آموزان مجتمع های مردانی آذر اهر و استثنایی تبریز در این آیین پیش بینی شده است.

ذاکر همچنین گفت: به پاس گرامیداشت خدمات این خیر بزرگوار، یک مدرسه نوساز و ایستگاه مترو در تبریز به نام این مرد بزرگ نامگذاری خواهد شد.

این آئین نکوداشت ۲۰ مهرماه در سالن همایش های بین المللی خاوران تبریز برگزار می‌شود.

«حاج کریم مردانی آذر» متولد ۱۳۱۳ در تبریز، تنها بازمانده برادران مردانی آذر ملقب به امپراتوران مدرسه ساز و سلطان نیکی‌ها است که بیش از ۴۴۰ مدرسه و ۵۵۰ کلاس و بیمارستان در اقصی نقاط ایران و جهان ساخته اند.

برادران مردانی آذر، تاکنون ۴۰ مدرسه برای دانش آموزان مناطق مختلف آذربایجان شرقی، منطقه ۱۰ شهرداری تهران و استان سیستان و بلوچستان ساخته اند و ساخت بیمارستان کودکان مردانی آذر تبریز و تجهیز چندین بیمارستان دیگر از اقدامات شاخص این خیّران است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha