نجف اشرف در فهرست مقصدهای پروازی فرودگاه گناباد قرار گرفت

گناباد-ایرنا- فرماندار گناباد گفت:‌ سازمان هواپیمایی کشوری با راه اندازی پرواز از این شهرستان به شهر نجف اشرف موافقت کرد و این شهر از امسال در لیست مقصدهای پروازی فرودگاه گناباد قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار ایرنا رضا نصیری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود:‌ با توجه به استقبال مسافران و ظرفیتهای فرودگاه گناباد در جنوب استان خراسان رضوی در نشست اخیر با رییس سازمان هواپیمایی کشوری، شهر نجف کشور عراق هم در فهرست پروازی این فرودگاه قرار گرفت و نخستین پرواز گناباد به نجف و بر عکس همزمان با دهه فاطمیه انجام می شود.

وی اظهار کرد:‌ در نخستین پرواز از فرودگاه گناباد به مقصد نجف جمعی از خانواده های معظم شهدا و ایثارگران از این طریق برای زیارت اماکن متبرکه در کشور عراق انتقال می یابند.

فرماندار گناباد گفت:‌ با توجه به قابلیت فرودگاه گناباد راه اندازی خطوط پروازی بین این شهرستان با شیراز،‌ کیش و مازندران در دستور کار قرار دارد و بعد از فراهم شدن شرایط لازم، راه اندازی خواهد شد.

نصیری افزود: در نشست اخیر با سرمایه گذاران گنابادی مقیم تهران خرید هواپیمای اختصاصی فرودگاه این شهرستان پیگیری و با استقبال خوب آنها مواجه شد.

وی ادامه داد: با توجه به خطرخیز بودن جاده های گناباد از جمله جاده گناباد به قاین و بروز حوادث منجر به فوت در آن در جلسات اخیر با رییس دفتر رئیس جمهور و رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در خصوص تامین اعتبار ادامه طرح دوبانده سازی این جاده تبادل نظر شد و نتایج خوبی هم به دنبال داشت.

فرودگاه گناباد هفته گذشته و همزمان با سالروز ولادت پیامبر گرامی اسلام (ص)‌ و امام جعفر صادق (ع)‌ راه‌اندازی شد و پروازهای این فرودگاه از هفته جاری ۲ روز در هفته انجام می‌شود.

عملیات ساخت فرودگاه یاد شده در زمینی به وسعت ۲۶۰ هکتار و ۲ هزار و ۷۰۰ متر که از ۳۰ سال قبل نیمه تمام مانده بود امسال به بهره برداری رسید.

مرحله نخست بهره برداری از فرودگاه منطقه ای شهدای گناباد به عنوان سومین فرودگاه استان خراسان رضوی چهارم خرداد ماه سال جاری با حضور رییس مجلس شورای اسلامی آغاز شد.

برای تکمیل و بهره برداری از فرودگاه منطقه ای شهدای گناباد در مجموع سه هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است که ۲ هزار میلیارد ریال آن از ابتدای دولت سیزدهم اختصاص یافت.

مرکز شهرستان گناباد در فاصله ۲۸۷ کیلومتری جنوب مشهد و ۲۰۰ کیلومتری شمال بیرجند واقع است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha