اختلاف بین سران اسرائیل در بحبوحه جنگ/لیبرمن: نتانیاهو فقط دنبال از بین بردن حماس است

تهران-ایرنا- جنگ غزه هم نتوانست سران رژیم صهیونیستی را متحد کند و رهبران احزاب مختلف اعلام کردند که به صورت مشروط حاضر به حضور در کابینه موسوم به «کابینه جنگ» هستند.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا به نقل از روزنامه صهیونیستی «تایمز اسرائیل»، «بزالل اسموتریچ» وزیر دارایی رژیم صهیونیستی و رهبر حزب «صهیونیسم مذهبی» از «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر و رهبر حزب لیکود و «بنی گانتس» رهبر حزب «اتحاد» خواست تا «کابینه اضطرار» برای مدیریت جنگ تشکیل دهند.

گانتس روز شنبه برای حضور در کابینه موسوم به «کابینه جنگ» اعلام آمادگی کرده بود.

در عین حال، «آویگدور لیبرمن» رهبر حزب «یسرائیل بیتنو» کمک به کابینه حاکم، بدون گرفتن امتیاز را رد کرد و گفت: نتانیاهو فقط دنبال از بین بردن حماس است و این کافی نیست.

«ایتامار بن گویر» رهبر حزب «عوتسما یهودیت» نیز با رد شریک شدن دیگر احزاب در کابینه، گفت: زمانی با تشکیل «کابینه وحدت» موافقت می کنم که فقط برای مقابله با حماس تشکیل شده باشد.

همچنین، یک مقام اطلاعاتی مصر در گفت‌وگو با روزنامه صهیونیستی «تایمز اسرائیل» اعلام کرد که پیشتر، دستگاه اطلاعاتی مصر درباره عملیات نیروهای مقاومت در غزه علیه صهیونیست ها، به رژیم صهیونیستی هشدار داده بود،  اما تل‌آویو این موضوع را جدی نگرفت.

وی گفت: کابینه نتانیاهو با رای شهرک نشینان مقیم کرانه باختری انتخاب شده و در نتیجه، بر سرکوب مبارزان فلسطینی در این منطقه تمرکز کرد.

وزارت جنگ رژیم صهیونیستی نیز با انتشار تصویر سرتیپ «آوی روزنفلد» فرمانده تیپ غزه، هلاکت وی در جنگ را تکذیب کرد.

حماس روز شنبه، پایگاه نظامی «رعیم» مقر فرماندهی تیپ غزه را تصرف و نظامیان صهیونیست حاضر در این پایگاه را به هلاکت رسانده و تعدادی را بازداشت کرد.

به گزارش ایرنا، رزمندگان مقاومت فلسطین از صبح شنبه عملیات همه جانبه و بی نظیر خود با نام «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی آغاز کرده‌اند؛ عملیاتی که در عمر ۷۵ ساله اشغالگران غاصب نظیر نداشته و تا این ساعت ۱۰۰۰ کشته روی دست صهیونیست ها باقی گذاشته است.

روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارونوت، شمار صهیونیست های به اسارت درآمده توسط رزمندگان حماس را بیش از ۱۵۰ نفر اعلام کرده که باید شمار ۳۰ صهیونیست اسیر شده توسط جهاد اسلامی و اسارت دهها صهیونیست دیگر توسط گروه های مختلف و حتی مردم عادی فلسطین را به آن افزود و این در حالی است که ۷۵۰ صهیونیست نیز مفقودالاثر هستند.

در مقابل، رژیم صهیونیستی که از مقابله با رزمندگان فلسطینی مستاصل شده، اقدام به بمباران مناطق مسکونی غزه کرده که تا این ساعت به شهادت ۵۰۰ غیرنظامی فلسطینی از جمله ۷۸ کودک و ۴۱ زن و ۲ هزار و ۳۰۰ زخمی منجر شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha