۱۹۰ خانوار دارای فرزند چندقلو زیر پوشش کمیته امداد اصفهان قرار گرفتند

اصفهان- ایرنا- رییس کمیته امداد امام خمینی(ره) اصفهان گفت: ۱۹۰ خانوار دارای فرزند چندقلو در استان با آغاز طرح "حمایت از خانوارهای چندقلو" در سال ۱۴۰۰، تاکنون زیر پوشش این نهاد قرار گرفته‌اند.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی کمیته امداد امام خمینی(ره) اصفهان کریم زاررع روز دوشنبه افزود: از این تعداد ۸۰ خانوار از تسهیلات مسکن بهره‌مند شدند و اکنون با پایان یافتن ۲ سالگی فرزندان، ۷۵ خانوار مشمول طرح حمایتی هستند.

زارع افزود: در ۶ ماه نخست امسال بیش از ۲۶ میلیارد ریال به ۷۵ خانوار دارای فرزند سه قلو و بیشتر پرداخت شد.

وی با بیان‌اینکه امسال ۳۰ خانوار دارای چند قلو نیز به مشمولان این طرح اضافه شده است، افزود: این کمک‌ها شامل پرداخت هزینه بلاعوض معیشت، کمک هزینه تامین مسکن و تسهیلات قرض‌الحسنه درمان، اشتغالزایی و برخی از دیگر خدمات حمایتی است.

زارع با اشاره به پرداخت ۲۵۰ میلیون ریال بعنوان کمک معیشت در یک مرحله به این خانوارها افزود: پرداخت ماهیانه مبلغ ۱۵ میلیون ریال بعنوان کمک هزینه تامین شیر خشک و کالاهای بهداشتی تا پایان ۲ سالگی فرزندان و پرداخت ۲ میلیارد ریال بصورت بلاعوض و ۵۰۰ میلیون ریال تسهیلات قرض‌الحسنه برای تامین مسکن این خانوارها از جمله دیگر خدمات بوده است.

وی افزود: به سرپرست خانوار با توجه به برخورداری از شرایط لازم، تسهیلات اشتغال و برای رفع مشکلات درمانی و تنگناهای مالی نیز تا سقف ۵۰۰ میلیون ریال تسهیلات کارگشایی پرداخت می‌شود.

زارع با بیان اینکه خانواده‌های دارای چندقلو نیازمند مراقبت و حمایت از سوی مسوولان هستند، افزود: این خانواده‌ها بدلیل نداشتن توان مالی لازم در زمان تولد نوزادانشان دچار مشکلات فراوانی در امور نگهداری و مخارج زندگی می‌شوند.

وی افزود: با هدف ترغیب خانواده‌ها به فرزندآوری، تحکیم بنیان خانواده و رسیدن به نرخ باروری مناسب، رسیدگی به امور این خانواده‌ها و ارائه خدمات به آنها در دستور کار قرار گرفته است.

در زمان حاضر بیش از ۱۲۰ هزار خانوار با جمعیت ۳۰۰ هزار نفر تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) استان اصفهان هستند.

با روی‌کار آمدن مجلس یازدهم و دولت سیزدهم و بر اساس سیاست‌های فرزندآوری، موضوع "حمایت از خانوارهای دارای فرزند چندقلو" در دستور کار قرار گرفت.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha