بارش‌های پراکنده نیمه شمالی چهارمحال و بختیاری را فرامی‌گیرد

شهرکرد- ایرنا-معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی چهارمحال و بختیاری از وقوع بارش‌های پراکنده و ضعیف برای نیمه شمالی استان خبر داد و گفت: بارش‌ها از روز چهارشنبه آغاز می‌شود و تا روز جمعه ادامه دارد.

معصومه نوروزی روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: اگر چه بارش‌های موثر پاییزی در استان از هفته آینده آغاز می‌شود اما برای روزهای چهارشنبه تا جمعه این هفته بارش‌های پراکنده مناطق شمالی استان به ویژه کوهرنگ را در برمی‌گیرد.

وی ادامه داد: از آنجا که این بارش، نخستین بارندگی فصل پاییز امسال است و جاده‌های ارتباطی را خیس می‌کند، با توجه به آلودگی‌های روغنی در جاده‌ها و بارش باران، امکان لغزندگی وجود دارد از همین رو توصیه می‌شود رانندگان سرعت مطمئنه و نکات ایمنی را هنگام تردد رعایت کنند.

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی چهارمحال و بختیاری همچنین افزایش سرعت وزش باد و انتقال گرد و غبار از مرزهای غربی کشور را برای استان پیش‌بینی کرد و گفت: وزش باد شدید موجب انتقال گرد و غبار از کشور عراق به استان می‌شود و کیفیت هوا برای روزهای چهارشنبه و پنجشنبه کاهش می‌یابد.

نوروزی یادآور شد: تا پایان هفته نوسانات دمایی قابل توجهی برای استان پیش‌بینی نمی‌شود اما هوا در طول روز خنک‌تر می‌شود.

به گزارش ایرنا، با پایان یافتن سال آبی ۱۴۰۱-۱۴۰۲ چهارمحال و بختیاری شانزدهمین سال متوالی خشکسالی خود را پشت سر گذاشت.

اگر چه در سال آبی که گذشت بارش برف در استان تا حدی بهبود یافت و موجب جاری شدن برخی چشمه‌ها شد اما این بارش‌ها در مقایسه با میانگین بلندمدت ۳۲ میلی‌متر کاهش دارد.

چهارمحال و بختیاری سرچشمه ۲ رودخانه زاینده‌رود و کارون و بخشی از رودخانه دز است و افزایش یا کاهش بارش‌ها در این استان، استان‌های خوزستان، اصفهان و فلات مرکزی را تحت تاثیر خود قرار می‌دهد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha