۵۵۰ هزار مرسوله پُستی از چهارمحال و بختیاری به مناطق مختلف کشور ارسال شد

شهرکرد- ایرنا- مدیرکل پُست چهارمحال و بختیاری گفت: از سوی این اداره کل در نیمه نخست سال‌جاری ۵۵۰ هزار مرسوله پُستی از این استان به نقاط دیگر کشور ارسال شد.

به گزارش ایرنا، اسماعیل اعرابی روز دوشنبه به‌مناسبت ۱۷ مهرماه روز جهانی پُست در نشست با خبرنگاران تاکید کرد: ارسال این میزان مرسوله پُستی، نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳۴ درصد افزایش داشت و این استان موفق به کسب رتبه نخست کشوری شده است.

وی افزود: در این مدت ۸۰۰ هزار مرسوله پُستی به چهارمحال و بختیاری وارد شد که از این تعداد ۳۵۰ هزار مرسوله پُستی به‌عنوان بسته و امانت بود و در نیمه نخست سال‌جاری احراز نشانی ۴۲ هزار متقاضی از سوی پُست استان بررسی و نتیجه آن اعلام شد.

اعرابی با اشاره به ثبت ۱۰۲ هزار مرسوله پُستی وارده مربوط به سرویس تجارت الکترونیک استان در نیمه نخست سال‌جاری یادآور شد: این تعداد مرسوله پُستی نسبت به مدت مشابه سال قبل ۷۲ درصد رشد دارد و مبلغ پول کالا و خدمات این سرویس ۳۵۰ میلیارد ریال است.

مدیرکل پُست چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: مرسوله‌های پُستی صادره از استان مربوط به سرویس تجارت الکترونیک ۶۷ هزار مورد بود که نسبت به مدت مشابه سال گذشته پنج برابر رشد داشته است.

وی گفت: در یک‌سال اخیر ۱۳۰ هزار مرسوله حاوی ۸۰۰ هزار جلد کتاب از چهارمحال و بختیاری به نقاط دیگر کشور ارسال شد.

اعرابی به توزیع ۱۲ هزار جلد گذرنامه زیارتی ویژه اربعین حسینی سال‌جاری در استان اشاره و تاکید کرد: توزیع این گذرنامه‌ها با ۷۰ درصد تخفیف انجام شد.

وی با اشاره به فعالیت ۳۰۲ واحد پُستی به نقاط شهری و روستایی چهارمحال و بختیاری افزود: هم‌اکنون ۷۰ مأمور توزیع مرسوله‌های پُستی در استان فعال هستند که از این تعداد ۵۵ مامور با موتور و ۱۵ مامور با خودرو فعالیت می‌کنند و ماموران پُست استان روزانه به‌طور میانگین ۷۵ مرسوله پُستی را در مناطق شهری توزیع می‌کنند.

وی با اشاره به تخلف یکی از کارکنان پُست استان در ابتدای سال‌جاری یادآور شد: آسیب وارد شده به مشتریان مرتبط با این موضوع از طریق پُست و به‌صورت پرداخت غرامت مالی جبران شد.

اعرابی اظهار داشت: در نیمه دوم سال‌جاری نواحی پُستی جدید در شهرکرد راه‌اندازی می‌شود تا خدمات بهتر و سریع‌تر به مردم مرکز استان ارائه شود.

وی گفت: نوسازی ناوگان پُستی چهارمحال و بختیاری در دستور کار قرار دارد و به‌زودی عملیاتی و اجرایی می‎ شود.

به گزارش ایرنا، ۹ اکتبر برابر با ۱۷ مهرماه به‌عنوان روز جهانی پُست نام‌گذاری شده است.

چهارمحال و بختیاری ۱۲ شهرستان با بیش از یک میلیون نفر جمعیت دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha