۱۷ مهر ۱۴۰۲، ۱۴:۱۷
کد خبر: 85252638
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

اندونزی برای ساخت راه‌آهن، ۵۶۰ میلیون دلار از چین دریافت می‌کند

تهران - ایرنا - اندونزی قرار است هفته آینده درنشست «یک پهنه، یک راه» در شهر پکن وام بلندمدت ۵۶۰ میلیون دلاری از چین برای تامین هزینه های فزاینده ساخت اولین راه آهن سریع السیر خود دریافت کند.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری سی ان ای، جوکو ویدودو رئیس جمهوری اندونزی اوایل ماه جاری میلادی راه آهن سریع السیر ۷.۳ میلیارد دلاری را افتتاح کرد. این راه آهن جاکارتا را به شهر بندونگ متصل می کند. در آن زمان بودجه به دلیل مذاکرات طولانی مدت به طور کامل تامین نشد.

دولت این کشور گفته است این پروژه که با مشارکت شرکت های دولتی اندونزی و چین در حال انجام است ۱.۳ میلیارد دلار بیشتر از بودجه اولیه هزینه دارد.

کارتیکا ویرجواتمودجو معاون وزیر شرکت های دولتی در پاسخ به پرسش خبرنگاران درباره وضعیت این وام گفت: هفته آینده نهایی می شود.

وی گفت ممکن است امضای این قرارداد در نشست طرح «یک پهنه، یک راه» با حضور جوکو ویدودو و شی جینپینگ رئیس جمهوری چین انجام شود و ایشان رسما مسافربری قطارهای سریع السیر را آغاز کنند.

این وام جدید افزون بر وام ۴.۵۵ میلیارد دلاری سال ۲۰۱۷ است که بانک توسعه چین برای این پروژه مشترک اختصاص داده بود. اعتبار این وام ۴۰ سال با مهلت اضافه پرداخت ۱۰ سال و نرخ سود ۲ درصد در سال بود.

مقامات اندونزی پیش از این اعلام کرده بودند که برای وام جدید نیز شرایط مشابهی را ترجیح می دهند اما چین این وام را با سود ۳.۴ تا ۴ درصدی پیشنهاد داد.

چین از دولت اندونزی درخواست ضمانت این وام مضاعف را کرده بود. دولت این کشور ماه سپتامبر پس از یکبار رد کردن، ضمانت این وام را پذیرفت.

شرایط وام جدید هنوز به طور رسمی اعلام نشده است.

سخنگوی «کرتا آپی اندونزی» شرکت حمل و نقل ریلی دولت این کشور که پروژه مشترک را پیش میبرد در پاسخ به سوال خبرگزاری رویترز مبنی بر اینکه این پول چگونه خرج خواهد شد، پاسخی نداد.

نشست طرح ابتکاری «یک پهنه، یک راه» به مناسبت دهمین سالگرد این طرح هفته آینده در پکن برگزار می شود.

به گزارش ایرنا، وزارت حمل و نقل و ترابری اندونزی راه اندازی اولین قطار پرسرعت جاکارتا- باندونگ ۱ اکتبر (۹ مهر) تائید کرد.

قطار پرسرعت جاکارتا- باندونگ اولین قطار پرسرعت در اندونزی و آسیای جنوب شرقی است. این قطار با سرعتی بالاتر از ۳۵۰ کیلومتر در ساعت حرکت می کند و خط راه آهن ۱۴۲.۳ کیلومتری آن جاکارتا را به باندونگ پایتخت استان جاوا غربی با ۱۳ تونل و ۴ ایستگاه در هالیم، کاراوانگ، پادالارانگ و تگولوئار متصل می کند.

این پروژه بخشی از زیرساخت پروژه ابتکاری "یک پهنه- یک جاده " چین است که از سوی شرکت های دولتی چینی به ارزش ۷.۳ میلیارد دلار سرمایه گذاری شده است. همچنین صحبت هایی درباره گسترش خطوط پرسرعت به شهرها با همکاری شرکت های چینی وجود دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha