۱۷ مهر ۱۴۰۲، ۱۴:۵۴
کد خبرنگار: 1459
کد خبر: 85252652
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

۲۸ وقف جدید در گیلان ثبت شد

۱۷ مهر ۱۴۰۲، ۱۴:۵۴
کد خبر: 85252652
۲۸ وقف جدید در گیلان ثبت شد

رشت - ایرنا - مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان گفت: طی یک سال اخیر از (هفته وقف پارسال تا امسال) ۲۸ وقف جدید در این استان به ثبت رسیده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام ستار علیزاده روز دوشنبه در همایش یاوران وقف در بقعه فاطمه اخری (س) رشت ضمن قدردانی از واقفان برای مشارکت در این سنت حسنه به عنوان میراثی ماندگار اظهار کرد: ارزش این تعداد وقف ۸۴۰ میلیارد ریال است.

وی در ادامه با تشریح برنامه ها و فعالیت های اوقاف و امور خیریه گیلان در بخش های مختلف اضافه کرد: قرار دوازدهم از جمله برنامه هایی است که روز دوازدهم هر ماه با توزیع بسته‌های معیشتی در شهرستان های مختلف گیلان اجرایی می‌شود و طی یک سال اخیر بیش از ۲۵۰ میلیارد ریال خدمات اجتماعی از محل درآمدهای موقوفات منطبق با نیات واقفان هزینه شده‌است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان، ارائه کمک‌های معیشتی، آزادی زندانیان، تهیه جهیزیه، کمک برای خرید دارو و تامین هزینه درمان افراد کم‌برخوردار، توزیع نان رایگان در مناطق محروم و تهیه لوازم ضروری زندگی را از جمله اقدامات در اجرای قرار دوازدهم عنوان کرد.

وی ادامه داد: در اجرای قرار دوازدهم طی یک سال اخیر ۲۵ هزار بسته معیشتی توزیع شده است.

وی در ادامه با اشاره به کمک ۴۵۰ میلیارد ریالی خیرین به امام زادگان گیلان برای اجرای طرح های توسعه ای و عمرانی در قالب طرح مودت در یک سال اخیر خاطر نشان کرد: طی این مدت ۱۵۰ میلیارد ریال از اجرای نیات واقفان نیز انجام شده است.

این مسئول با بیان اینکه به مناسبت هفته وقف امسال افتتاح ۱۷ پروژه برنامه ریزی شده است، اضافه کرد: این پروژه ها در پنج هزار مترمربع با بیش از ۶۵۰ میلیارد ریال اعتبار افتتاح می شود که تعدادی از آنها هم به بهره برداری رسیده است.

استان گیلان دارای پنج هزار موقوفه و افزون بر ۲۳ هزار رقبه همچنین ۹۴۱ بقاع متبرکه است.

در همایش یاوران وقف ۹۱ نفر تجلیل شدند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha