۱۷ مهر ۱۴۰۲، ۱۳:۳۳
کد خبرنگار: 939
کد خبر: 85252672
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

رییس موسسه جهانی مایم: پانتومیم زبان صلح است

۱۷ مهر ۱۴۰۲، ۱۳:۳۳
کد خبر: 85252672
رییس موسسه جهانی مایم: پانتومیم زبان صلح است

زنجان - ایرنا - رییس موسسه جهانی مایم گفت: پانتومیم زبان صلح و بین المللی بوده و از اهمیت بسیار زیادی در کشورهای مختلف برخوردار است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مارکو استوجانوویچ روز دوشنبه در حاشیه دومین جشنواره بین المللی پانتومیم زنجان در نشست تخصصی و خبری با هنرمندان و اصحاب رسانه استان، افزود: وقتی همدیگر را می توانیم بفهمیم دیگر نیازی به درگیری و جدال نداریم، ما همه با یک زبان غیرکلامی به دنیا آمدیم و این هنر اولیه در همه انسان هاست.
رییس موسسه جهانی مایم از دعوت خود به دومین جشنواره بین المللی زنجان ابراز خوشحالی کرد و گفت: امروز تقریبا هیچ کشوری نداریم که برای پانتومیم ارزش قائل نباشد؛ از این رو این جشنواره فوق العاده مهم است.
استوجانوویچ به لزوم و ضرورت حمایت از هنر پانتومیم اشاره کرد و گفت: پانتومیم اولین زبانی است که انسان با آن شروع به صحبت کرد و همه ما این زبان را فارغ از فرهنگ و کشور خود متوجه می شویم.
رییس موسسه جهانی مایم ادامه داد: امروز شاید پانتومیم هویت و شخصیت گذشته خود را از دست داده باشد، ولی در طول تاریخ این هنر محبوب بوده و البته برگزاری چنین رویدادهایی گام مهمی در محبوبیت این هنر است.
وی خاطرنشان کرد: پانتومیم هنر سالمی است چون بدن انسان استعداد حرکت دارد و برگزاری این جشنواره بسیار ارزشمند است و احترام زیادی برای تلاش های صورت گرفته جهت برگزاری این جشنواره قائل هستیم.
استوجانوویچ با بیان اینکه پانتومیم ابزار خوب و مناسبی برای مراودات فرهنگی است، افزود: تمدن ایران بسیار غنی و قدیمی است، مخصوصا قصه گویی و داستان گویی در نزد ایرانیان قدمت زیادی دارد و اولین داستان سرایان کسانی هستند که پانتومیم کار می کردند.
وی به لزوم بهره گیری از داستان های قدیمی در قالب پانتومیم اشاره کرد و گفت: هنر پانتومیم ابزار مناسبی برای انتقال و انعکاس این داشته هاست.
دومین جشنواره پانتومیم زنجان با مشارکت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، اداره‌کل هنرهای نمایشی کشور، خانه پانتومیم، انجمن هنرهای نمایشی ایران و همراهی نهادهای استان از امروز آغاز شده است و تا ۲۰ مهرماه ادامه خواهد یافت.
مایم، بیان یک داستان با استفاده از حرکات بدن است که در آن سخن و حرفی گفته نمی‌شود، این ژانر در فرانسه بسیار رایج است.
سازمان جهانی مایم فعالیت خود را از سال ۲۰۱۱ همزمان با زادروز هنرمند فرانسوی مارسل مارسو (۲۲ مارس) آغاز کرده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha