شهرداری در قبال هزینه‌های مالی حوزه فضای سبز شفاف‌سازی کند

کرمانشاه- ایرنا- عضو شورای شهر کرمانشاه با تاکید بر شفاف‌سازی شهرداری در قبال هزینه‌های مالی حوزه فضای سبز، گفت: در چند ساله اخیر میلیاردها تومان پول بابت افزایش تانکر برای آب رسانی بهتر به شهرداری پرداخت شده که معلوم نیست این مقدار پول در چه کار دیگری و در کجا هزینه شده است.

به گزارش روز سه‌شنبه ایرنا، سید حجت اله موسوی اجاق در جمع خبرنگاران افزود: طبق آمار رسمی شوراهای کشور، فضای سبز در کرمانشاه در دوره های گذشته همیشه رتبه های برتر را در ارتقای فضای سبز در بین دیگر شهرهای ایران به خود اختصاص می داد، همیشه سرانه فضای سبز از میانگین کشوری بالاتر بوده و در هیچ دوره ای از کار شورا امکان نداشته که سرانه فضای سبز رشد نداشته باشد؛ اما متاسفانه طی چند سال اخیر به دلیل عدم رسیدگی به موقع و نرسیدن آب به درختان هزاران اصله درخت در شهر خشک شده است.

وی ادامه داد: برای مثال در طاق بستان رو به روی بیمارستان امام حسین (ع) به اندازه مساحت یک زمین فوتبال درختانی با قدمت بیش از ۵۰ سال در اثر مشکلات گیاه پزشکی و ویروسی خشک و از بین رفته و این نشان دهنده کم کاری شهرداری در نگه داری و آب رسانی به موقع است.

موسوی اجاق با بیان اینکه زمانی که این درختان در منطقه ای از شهر قطع می شوند همزمان باید درخت جایگزین کاشته شود، بیان کرد: اگر زمین خالی بماند ممکن است افراد سود جو با استفاده از رانت زمین خواری کنند و برای جلوگیری از این کار باید در ظرف مدت کمتر از ۴۸ ساعت عملیات جایگزین کردن درختان انجام شود.

عضو شورای شهر کرمانشاه گفت: یکی از وظایف شهرداری رفع سد معبر است، اما می‌بینیم شهروندی تخلفی را مرتکب شده و شهرداری برای اجرای قانون جلوی مغازه فرد متخلف نیوجرسی قرار می دهد؛اما عملا مغازه باز است و به کسب و کار خود با وجود نیوجرسی ادامه می دهد و شهرداری در این زمان خود نیز سد معبر کرده و در واقع تخلف دوبله شده است.

موسوی‌اجاق افزود: یکی از بحث‌های مهم این روزها در شورای شهر بحث انتقال ۳۰۰ نفر از نیروهایی که در بخش خدمات شهری و فضای سبز شهرداری استخدام شده اند اما بعدا با سفارش دیگران شهردار آنان را در بخش های اداری فرستاده است به سفارش کننده بر نمی گردد و مقصر این داستان شخص شهردار است.

وی با بیان اینکه اگر طرح جامع ساماندهی سراب قنبر اجرایی می شد سرانه فضای سبز کرمانشاه به جایگاه دوم در کشور ارتقا پیدا می کرد که متاسفانه با کم کاری شهردار فعلی و گذشته نتوانستیم به این مهم دست پیدا کنیم، ادامه داد: اگر این ۱۵۰ هکتار زمین به درستی مورد بهره برداری قرار می گرفت قطعا بازخورد های بسیار خوبی دریافت می کردیم اما متاسفانه در حال حاضر زمین های این محدوده توسط زمین خواران مورد هجوم قرار گرفته است.

مدیریت افراد غیر بومی در شهرداری به ضرر مردم است

حجت اله موسوی اجاق در ادامه افزود: بنده با مدیریت افراد غیر بومی در شهرداری کرمانشاه مخالف هستم؛ دلیلی ندارد تا زمانی که می توانیم از نیروهای متخصص بومی استفاده کنیم نیازی به افراد غیر بومی نیست؛ حتی از افراد بومی که در حوزه شهرداری نیز فعالیت نداشته اند نباید استفاده شود مگر اینکه طرف نخبه ای با رزومه قوی باشد تا بتوان از دانش او برای ارتقای کیفیت و جایگاه شهروندان استفاده کرد.

وی ادامه داد: دلیلی وجود ندارد شخصی خارج از شهرداری و از ارگان های دیگر بیاید و در شهرداری پست و مقام بگیرد در صورتی که چند هزار نیروی متخصص در حوزه مدیریت شهری در درون بدنه شهرداری وجود دارد. غیر بومی استانی و شهرداری با هم تفاوت دارند و بنده با این دو غیر بومی برای سکان داری شهرداری مخالفم.

پرداخت بیش از سه میلیارد تومان توسط شهرداری با به برخی از رسانه‌ها

عضو شورای شهر کرمانشاه در ادامه افزود: اشخاصی در حوزه رسانه در کرمانشاه مشغول کار هستند که بیش از ۷۰۰ میلیون تومان پول از شهرداری دریافت کرده اند؛ شخصی دیگر که یک کانال در فضای مجازی دارد ۳۰۰ میلیون تومان پول برای پوشش اخبار شهرداری دریافت کرده است.

وی ادامه داد: رسانه شان و منزلت دارد و هیچ کسی در رسانه ها مجیزگوی شخص یا ارگان خاصی نبوده و نباید باشد و هدف تمام رسانه ها حفظ کرامت انسانی شهروندان یک جامعه است؛ تمام مدارک پول های پرداخت شده را همراه با سند به زودی پخش خواهیم کرد.

شهردار سال گذشته ۲۰۰ میلیون تومان بابت چاپ یک بروشور تبلیغاتی هزینه کرده است

حجت اله موسوی اجاق ادامه داد: شهردار کرمانشاه سال گذشته برای شرکت در انتخابات از محل منابع شهرداری برای ساخت کاتالوگ و بروشور ۲۰۰ میلیون تومان هزینه کرد که با توجه به تورم و با مقایسه این مقدار پول نسبت به امروز نزدیک نیم میلیارد تومان است.

عضو شورای شهر کرمانشاه افزود: این کاتالوگ ها که از کاغذ گلاسه تهیه شده است برای تبلیغات شخصی بوده که از بودجه شهرداری برای تهیه آن استفاده شده است در صورتی که می توانست برای پایین آوردن هزینه ها از کاغذ عادی استفاده کند.

بزرگان کرمانشاه برای ابقای شهردار در جایگاهش به اعضای شورا زنگ نزنند

موسوی اجاق گفت: بسیاری از بزرگان کرمانشاهی و افراد زیادی از تهران برای ابقای شهردار در جایگاه فعلی خود به اعضای شورا زنگ نزنند، بسیاری از این افراد به اعضای شورا می گویند که شهردار برای ابقای خود به آنها مراجعه کرده است و از آنان درخواست دارد تا با اعضای شورا صحبت کنند.

وی ادامه داد: بزرگان و نامداران شهر خواهشا با تماس های خود برای سفارش آقای شهردار نه وقت خود را تلف کنند نه وقت اعضای شورا بگیرند.

۷۰ میلیار تومان پول بابت تعریض پل امام تخصیص داده شده اما اتفاقی نیفتاده است

عضو شورای شهر کرمانشاه گفت: در سال جاری ۷۰ میلیارد تومان برای تعریض پل امام به شهرداری پرداخت شده است اما تا به امروز در این زمینه کاری انجام نشده است؛ این پول کجا رفته است؛ دو سال است که تعریض پل قره سو در دستور کار است چرا تا امروز کاری انجام نشده است؟

وی ادامه داد: شهرداری ادعا می کند که برای طرح های عمرانی بودجه ندارد، اگر پول نیست چطور است که هزینه دفتر شهردار ماهانه چند میلیارد تومان است؟

کلانشهر کرمانشاه بیش از یک میلیون نفر جمعیت دارد و شهرداری در قالب هشت منطقه شهری به شهروندان آن خدمات ارائه می‌دهد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha