مدیریت و زمانبندی اعزام زائران عمره‌گزار بررسی شد

تهران- ایرنا- جلسه شورای برنامه‌ریزی و هماهنگی بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت برگزار و آخرین اقدامات اجرایی درباره از سرگیری سفرهای عمره مطرح و بررسی شد.

به گزارش ایرنا از پایگاه اطلاع‌رسانی حج، نشست شورای برنامه‌ریزی و هماهنگی بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت امروز به ریاست حجت الاسلام سیدعبدالفتاح نواب نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت و سرپرست حجاج ایرانی برگزار شد.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت در این جلسه پیروزی‌های مقاومت فلسطین در عملیات «طوفان الاقصی» را به ملت فلسطین تبریک گفت و از مردم آزاده که در سراسر جهان به صحنه آمده و ندای حمایت و دفاع از این ملت مظلوم را سر دادند تقدیر و تشکر کرد.

وی با اشاره به استانداردهای دو گانه آمریکا و غرب در برخورد با مسایل جهانی و نادیده گرفتن حقوق فلسطینیان و ادامه اشغال سرزمین فلسطین اظهارداشت: آنها به دروغ خود را مدافع آزادی و حقوق بشر می‌نامند و با توجه به شعار گوش خراش حقوق بشر ادعائی به جای اینکه کنار ملت مظلوم فلسطین بایستند از رژیم کودک‌کش و جنایتکار صهیونیستی حمایت می‌کنند.

حجت الاسلام نواب با بیان اینکه در آیات قرآن و سخنان معصومین آمده است که ظالم رفتنی است و از بین خواهد رفت، افزود: این بیان مولا امیرالمؤمنین(ع) است که «کونا للظّالم خصماً و للمظلوم عوناً- همیشه با ستمگران در ستیز و حامی مظلومین باشید.»

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت بیان کرد: در طول تاریخ چنین تقابلی وجود نداشته که یک رژیم کودک کش و جنایتکار در سرزمین ملت دیگری ایجاد شود و حق آنها را غصب کند و بر خرابه و ویرانه‌های منازل آنها، خانه بسازد.

مدیریت و زمانبندی اعزام زائران عمره‌گزار بررسی شد

در ادامه این جلسه، سیدعباس حسینی رئیس و غلامرضا رضایی معاون امور حج و عمره سازمان حج و زیارت از اقدامات اجرایی و فعالیت‌های صورت گرفته برای تامین، تخصیص، انتقال و نرخ ارز، موضوع پرواز و نرخ بلیت هواپیما و اعلام آمادگی طرف عربستانی برای صدور روادید کارگزاران اعزامی به عربستان گزارش دادند.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت هم با اشاره به برگزاری جلسه شورایعالی حج در روزهای آینده اظهارداشت: هر کاری که باید در ارتباط با سفر معنوی عمره در مجموعه حج و زیارت انجام شود پیگیری و مدیریت اعزام کارگزاران و زمانبندی تشرف زائران عمره گزار صورت گیرد تا با نهایی شدن نرم افزار مناسب زمینه تشرف آرام، آسان و سریع زائران فراهم شود.

حجت الاسلام نواب انتظار مسئولان و مردم برای راه اندازی سریعتر عمره را یادآورد شد و تاکید کرد: هر بخشی باید برنامه کاری خود را مدیریت و به نحوی زمانبندی کند تا در فعالیت دیگر بخش‌ها خللی ایجاد نشود و سازمان حج و زیارت و بعثه مقام معظم رهبری از این مرحله به خوبی عبور و به انتظار مردم و مسئولان پاسخ دهند.

در ادامه این جلسه، حمیدرضا رهبری فر معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان حج و زیارت از بررسی‌ها و اقدامات صورت گرفته درباره تعیین تکلیف املاک و مستغلات مجموعه حج و زیارت و گزارش نماینده سازمان بازرسی کل کشور درباره حج گذشته گزارش داد.

حجت الاسلام نواب تاکید کرد: سوال کردن حق آنها و پاسخ دادن وظیفه ماست البته آنها نیز باید درحیطه جایگاه و شان ورود کنند و در روند عملیات دخالت نکنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha